|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atölye Stajı |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir işletme olarak atölyelerin yapısını gözlemler, piyasadaki konumu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olur Seramik alanında sanatsal ya da endüstriyel alanda bir atölyede ihtiyaç duyulan aşamalar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olur. Farklı tasarım ve üretim anlayışları, teknikleri ve teknolojisi hakkında bilgi edinir. Edindiği bilgi ve tecrübe doğrultusunda ileride çalışmak istediği alan ve gerekleri hakkında fikir sahibi olur. Başarısı ile kendisini ispat ettiği takdirde gelecekte kendisi için potansiyel iş imkanı yaratır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenci, seramik alanında endüstriyel ya da sanatsal üretim yapan atölyelerde, atölyenin ticari yapısı, üretilen ürünün özelliğine göre çalışma sistemi, tasarım ve üretim sürecinin tamamı ya da bir aşaması hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olur, çalışma disiplini edinir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Gerçekleştirilen aşamalar ve işin özellikleri staj dosyasında yazılı ve görsel olarak kayıt edilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
9 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Yapılacak işin özelliğine göre endüstriyel ya da sanatsal tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Staj dosyası teslimi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Staj yapılan atölyede yararlanılan kaynaklar
Atölyede yapılan iş hakkında bilgi içeren yerli ve yabancı kitap, dergi ve web sayfaları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
2 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
2 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|