Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tornada Tasarım Teknikleri

Dersin Kodu : SRT309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilecektir.
Farklı formları şekillendirebilecektir.
Kulp, kapak, emzik, ve ayak çalışmalarını uygulanabilecektir.
Yaptığı çalışmalar bittiğinde değerlendirebilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geleneksel çömlekçi tornasını kullanarak günümüz sanat anlayışına uygun seramik ürünler yaratmak.

Dersin İçeriği : Öğrencilere seramik tornası, çamurun özellikleri ve tornada çalışma prensipleri hakkında bilgi vermek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Güzel Sanatlar Fakültesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Seramik sanatçıları internetten araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
2 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Seramik sanatçısı Güngör Güner internetten araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
3 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme uygulamasına devam. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Torna sanatçıları internette araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
4 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
5 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Torna tasarımcıları internette araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
6 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
7 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
8 ARA SINAV Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
9 Çamuru yükseltme (çekme) çalışması devam edildi. Eskizlerin Değerlendirilmesi. Seramik sanatçısı Cemalettin Sevim internetten araştırılacak. Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
10 Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması. Eskizlerin Değerlendirilmesi. Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
11 Dip alma ve düzeltme çalışması. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
12 Silindir formunun açılması, konik form çalışması. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
13 Silindir formunun açılması, konik form çalışması. Eskizlerin Değerlendirilmesi. Kişisel yorum çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
14 Yarım küre form ve çanak çalışması. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
15 Fırın doldurma ve pişirim Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
16/17 FİNAL SINAVI Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anadoluda Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik. Güngör GÜNER
 Two-In-One Manuals Ceramıcs. Steve MATTİON
 A Start-to-finish Guide to Hand-built and Wheel Thrown Ceramics, Kristin Muller.
 The Basics of Throwing, David Cohen.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 3
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 3
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 2
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 3
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 3
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 3
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 3
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 3
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 3
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4