|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Seramik sanatçıları internetten araştırılacak.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
Seramik sanatçısı Güngör Güner internetten araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme uygulamasına devam. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
Torna sanatçıları internette araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme.
Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme.
Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
Torna tasarımcıları internette araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme.
Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
9 |
Çamuru yükseltme (çekme) çalışması devam edildi.
Eskizlerin Değerlendirilmesi. |
Seramik sanatçısı Cemalettin Sevim internetten araştırılacak.
Kişisel yorum çalışmaları.
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması.
Eskizlerin Değerlendirilmesi. |
Kişisel yorum çalışmaları.
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Dip alma ve düzeltme çalışması.
Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. |
Kişisel yorum çalışmaları.
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Silindir formunun açılması, konik form çalışması.
Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma |
Kişisel yorum çalışmaları.
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Silindir formunun açılması, konik form çalışması.
Eskizlerin Değerlendirilmesi.
|
Kişisel yorum çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Yarım küre form ve çanak çalışması. |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Fırın doldurma ve pişirim |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
3 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
2 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
3 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
3 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
3 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
4 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
3 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
3 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|