Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Astar Boya Ve Sırları Tasarımı 1

Dersin Kodu : SRT305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddelerin ve renk veren oksitlerin özelliklerini tanı
Hammaddelerin astar ve boya bünyesinde vereceği etkileri tanımlar.
Belirlenen astar çeşidine göre reçeteleri hesaplar.
farklı astar kompozisyonlarında deney yapar.
Astar ve boyanın uygulanacağı deney plakaları hazırlar.
Yaptığı araştırmayı rapor eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seramik bünyeye uygun astar, boya ve sır kompozisyonları oluşturmak, pişme sıcaklıklarına uygun bünyeler üzerinde kullanılabilirliğini araştırmaktır.

Dersin İçeriği : Seramik astar, Seramik sır ve Seramik boyaların kullanımı, hazırlnaması ve özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddeler ve boyar oksitlerin özellikleri Ders notlarını kontrol Teorik
2 Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddeler ve boyar oksitlerin özellikleri Ders notlarını kontrol Teorik
3 Astar çeşitleri ve özellikleri Ders notlarını kontrol Teorik
4 Seçilen astar tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması Ders notlarını kontrol Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
5 Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. Ders notlarını kontrol Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
6 Seramik astarlarına uygulanan testler. Ders notlarını kontrol Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
7 Hazırlanan astarların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. Ders notlarını kontrol Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
8 Ara Sınav Ders notlarını kontrol Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
9 Astar hataları ve bunların düzeltilmesi, yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
10 Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
11 Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
12 Olumlu astar reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
13 Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
14 Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
15 Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme
16/17 Final Sınavı yok Teorik- Uygulama, Sunum ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy
 Seramik Astar ve Boyaları, zehra Çobanlı, Anadolu Ünv. Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 2
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 0
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 0
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 0
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 0
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 5
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 0
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 0
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 0
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3