|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Astar Boya Ve Sırları Tasarımı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddelerin ve renk veren oksitlerin özelliklerini tanı Hammaddelerin astar ve boya bünyesinde vereceği etkileri tanımlar. Belirlenen astar çeşidine göre reçeteleri hesaplar. farklı astar kompozisyonlarında deney yapar. Astar ve boyanın uygulanacağı deney plakaları hazırlar. Yaptığı araştırmayı rapor eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seramik bünyeye uygun astar, boya ve sır kompozisyonları oluşturmak, pişme sıcaklıklarına uygun bünyeler üzerinde kullanılabilirliğini araştırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik astar, Seramik sır ve Seramik boyaların kullanımı, hazırlnaması ve özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddeler ve boyar oksitlerin özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
2 |
Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddeler ve boyar oksitlerin özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
3 |
Astar çeşitleri ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
4 |
Seçilen astar tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması |
Ders notlarını kontrol |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
5 |
Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. |
Ders notlarını kontrol |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
6 |
Seramik astarlarına uygulanan testler. |
Ders notlarını kontrol |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
7 |
Hazırlanan astarların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. |
Ders notlarını kontrol |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notlarını kontrol |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
9 |
Astar hataları ve bunların düzeltilmesi, |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
10 |
Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
11 |
Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
12 |
Olumlu astar reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
13 |
Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
14 |
Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
15 |
Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Teorik- Uygulama,
Sunum ve değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy
Seramik Astar ve Boyaları, zehra Çobanlı, Anadolu Ünv. Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
2 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
0 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
5 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
0 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
0 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
3 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|