|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Perspektif |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT117 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir. Endüstriyel ürünlerin perspektif çizimlerini ayrıntılarıyla çözümleyebilecektir. Tasarımlarını perspektif yoluyla ifade edebilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teknik bir dil beraberliğinin sağlanmasına yönelik temel teknik perspektif çizim becerilerinin geliştirilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Perspektif çeşitleri, Tek kaçış noktalı perspektif, Çift kaçış noktalı perspektif, Patlak perspektif çizimi, Tarama, dolgu, gölgelendirme yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Perspektif Çeşitleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
2 |
İzometrik Perspektif |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
3 |
Dimetrik Perspektif |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
4 |
Trimetrik Perspektif |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
5 |
Tek Kaçış Noktalı Perspektif |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
6 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektif |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
7 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektifle form Çizim Uygulamaları |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
8 |
Ara Sınav |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Form Çizim Uygulamaları |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
10 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektif Metoduyla Çizilen Form Perspektiflerinin Mekân İçine Yerleştirilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
11 |
Patlak Perspektif Çizimi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
12 |
Tarama, Dolgu, Gölgelendirme Yöntemleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
13 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
14 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
15 |
Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Verilen kaynakların çalışılması |
Final Sınavı değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ağaç işleri teknik resim kitabı KEMAL DİNÇEL ZAFER IŞIK,
Ağaç işleri Teknik Resmi, Musa Atar- Hakan Keskin, Gazi Yayıncılık,2003
Özcan, Ş. Bulut, H. (1986); Tasarı Geometri II, Gül Yayınevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
3 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
3 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
2 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
4 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|