Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Perspektif

Dersin Kodu : SRT117

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir.
Endüstriyel ürünlerin perspektif çizimlerini ayrıntılarıyla çözümleyebilecektir.
Tasarımlarını perspektif yoluyla ifade edebilecek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Teknik bir dil beraberliğinin sağlanmasına yönelik temel teknik perspektif çizim becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği : Perspektif çeşitleri, Tek kaçış noktalı perspektif, Çift kaçış noktalı perspektif, Patlak perspektif çizimi, Tarama, dolgu, gölgelendirme yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Perspektif Çeşitleri Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
2 İzometrik Perspektif Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
3 Dimetrik Perspektif Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
4 Trimetrik Perspektif Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
5 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
6 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
7 Çift Kaçış Noktalı Perspektifle form Çizim Uygulamaları Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Verilen kaynakların çalışılması Ara sınav değerlendirmesi
9 Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Form Çizim Uygulamaları Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
10 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Metoduyla Çizilen Form Perspektiflerinin Mekân İçine Yerleştirilmesi Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
11 Patlak Perspektif Çizimi Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
12 Tarama, Dolgu, Gölgelendirme Yöntemleri Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
13 Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
14 Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
15 Çift Kaçış Noktalı Perspektifle Mobilya Çizim Uygulamaları ve Çizimlerin Gölgelendirilmesi Verilen kaynakların çalışılması Anlatım, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme
16/17 Final Sınavı Verilen kaynakların çalışılması Final Sınavı değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ağaç işleri teknik resim kitabı KEMAL DİNÇEL ZAFER IŞIK,
 Ağaç işleri Teknik Resmi, Musa Atar- Hakan Keskin, Gazi Yayıncılık,2003
 Özcan, Ş. Bulut, H. (1986); Tasarı Geometri II, Gül Yayınevi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 4
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 3
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 3
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 3
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 2
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 2
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 2
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 3
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 2
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 3
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 4
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 3
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2