|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okuma Becerileri Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okuma metinlerinin türlerini tanımlayabilme. Okuma metinlerini özetleyebilme. Okuma metinlerindeki konuları kendi cümleleriyle ifade edebilme. Okuma metinlerini karşılaştırabilme. Karşılaştırmalı ve karşıtsal metinler planlayabilme ve oluşturabilme. Betimsel türde metinler planlayabilme ve oluşturabilme. Sınıflandırılmış türde metinler planlayabilme ve oluşturabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırt edilebilmesi; Alman edebiyatı alanında temel eğitim ve düşünme yeteneğinin geliştirilmesi öngörülmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okuma Becerileri I dersinin devamı; yapısal ve kavramsal açıdan daha karmaşık Almanca özgün metinleri anlama ve çözümleme becerilerini geliştirme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Sınıflandırılmış türde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Sınıflandırılmış türde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Sebep-sonuç türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Sebep-sonuç türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Sebep-sonuç türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Tartışma türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Tartışma türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Tartışma türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama |
Verilen metinleri okuma |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çeşitli metinler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
3 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
2 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
4 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|