|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Beceri Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC202 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyal becerileri tanır Okul öncesi çocuklarda sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlikler planlar Okul öncesi çocuklarda sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlikler uygular Sosyal gelişimle ilgili kuramları açıklar Sosyal becerilerle ilgili kavramları açıklar Sosyal becerilerin kazanımında risk altındaki çocukları tanır ve değerlendirir Sosyal becerileri etkileyen faktörleri açıklar Sosyal becerileri değerlendirir Okul öncesindeki sosyal beceri programlarını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sosyal becerilerinin önemi, sosyal becerilerin gelişimi ve sosyal beceri eğitimi konusunda öğrencilerin farkındalık ve bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal beceri nedir, sosyal becerileri arttıracak çalışmalar nelerdir? okul öncesi dönemde sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlik örnekleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal beceriler nedir? Sosyal beceriler nasıl sınıflandırılır? |
|
Tartışma |
|
2 |
Sosyal beceriler İlgili kavramlar ve Sosyal gelişim kuramları |
|
Tartışma |
|
3 |
Sosyal beceriler İlgili kavramlar ve Sosyal gelişim kuramları |
|
Tartışma |
|
4 |
Okul öncesinde sosyal gelişim ve sosyal becerilerin gelişimi |
|
Tartışma |
|
5 |
Sosyal becerileri etkileyen faktörler ve değerlendirme |
|
Tartışma |
|
6 |
Risk altındaki çocuklar |
|
Tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Risk altındaki çocuklar |
|
Tartışma |
|
9 |
Okul öncesinde sosyal beceri programları |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
10 |
Okul öncesindeki sosyal beceri programları |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
11 |
Sosyal beceri değerlendirme ölçekleri |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
12 |
Sosyal beceri değerlendirme ölçekleri |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
13 |
Okulöncesi çocukları için sosyal beceri etkinlikleri planlama |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
14 |
Okulöncesi çocukları için sosyal beceri etkinlikleri planlama |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Alisinanoğlu, F., & Özbey, S. (2009). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceri ve Problem. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
Gülay, H., & Yenibak, F. (2010). 5-6 Yaş Çocukları için Sosyal Beceri Etkinlikleri. Ankara: Pegem Akademi
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayınevi.
Akman, B., & Gülay, H. (2009). Sosyal Beceri Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
Gülay, H., & Akman, B. (2009). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler. Ankara: Pegem Akademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
3 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
5 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
2 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|