Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sosyal Beceri Eğitimi

Dersin Kodu : OSC202

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sosyal becerileri tanır
Okul öncesi çocuklarda sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlikler planlar
Okul öncesi çocuklarda sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlikler uygular
Sosyal gelişimle ilgili kuramları açıklar
Sosyal becerilerle ilgili kavramları açıklar
Sosyal becerilerin kazanımında risk altındaki çocukları tanır ve değerlendirir
Sosyal becerileri etkileyen faktörleri açıklar
Sosyal becerileri değerlendirir
Okul öncesindeki sosyal beceri programlarını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Sosyal becerilerinin önemi, sosyal becerilerin gelişimi ve sosyal beceri eğitimi konusunda öğrencilerin farkındalık ve bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Sosyal beceri nedir, sosyal becerileri arttıracak çalışmalar nelerdir? okul öncesi dönemde sosyal becerileri destekleyebilecek etkinlik örnekleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sosyal beceriler nedir? Sosyal beceriler nasıl sınıflandırılır? Tartışma
2 Sosyal beceriler İlgili kavramlar ve Sosyal gelişim kuramları Tartışma
3 Sosyal beceriler İlgili kavramlar ve Sosyal gelişim kuramları Tartışma
4 Okul öncesinde sosyal gelişim ve sosyal becerilerin gelişimi Tartışma
5 Sosyal becerileri etkileyen faktörler ve değerlendirme Tartışma
6 Risk altındaki çocuklar Tartışma
7 Ara sınav
8 Risk altındaki çocuklar Tartışma
9 Okul öncesinde sosyal beceri programları Tartışma, küçük grup çalışması
10 Okul öncesindeki sosyal beceri programları Tartışma, küçük grup çalışması
11 Sosyal beceri değerlendirme ölçekleri Tartışma, küçük grup çalışması
12 Sosyal beceri değerlendirme ölçekleri Tartışma, küçük grup çalışması
13 Okulöncesi çocukları için sosyal beceri etkinlikleri planlama Tartışma, küçük grup çalışması
14 Okulöncesi çocukları için sosyal beceri etkinlikleri planlama Tartışma, küçük grup çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alisinanoğlu, F., & Özbey, S. (2009). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceri ve Problem. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
 Gülay, H., & Yenibak, F. (2010). 5-6 Yaş Çocukları için Sosyal Beceri Etkinlikleri. Ankara: Pegem Akademi
 Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayınevi.
 Akman, B., & Gülay, H. (2009). Sosyal Beceri Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
 Gülay, H., & Akman, B. (2009). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler. Ankara: Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 3
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 5
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4