Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Felsefesi

Dersin Kodu : OSC102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefi akımları ve bu akımların eğitime yansımalarını bilir.
Eğitim felsefelerinin eğitim programı ögelerini nasıl etkilediğini kavrar.
Türk eğitim sistemine yön veren eğitim felsefesi akımlarını açıklar.
Dünyada ve Türkiye´deki eğitim felsefecilerinin görüşlerini yorumlar.
Farklı ülkelerin eğitim sistemine yön veren felsefi altyapılarını görebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Eğitimin temel kavram ve problemlerini kavramak, eğitimi felsefi bir bakışla ele alabilmek, öneriler oluşturabilmek.

Dersin İçeriği : Bu derste öğrenciler temel eğitim felsefesi kavramlarını edinmeleri ve bu felsefelerin eğitim uygulamalarına nasıl yön verdiğini kavramları beklenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1-106


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Felsefe nedir Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Felsefe ve bilim ilişkisi Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Felsefenin alanları Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Felsefenin alanları Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Felsefe ve eğitim ilişkisi Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Felsefe hedeflere nasıl yön verir Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Felsefe ve içerik ilişkisi Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 vize
9 Politik sistemler ve eğitim Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Ekonomik sistemler ve eğitim Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Eğitim felsefesi akımları Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Eğitim felsefesi akımları Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Türk eğitim sistemin dayandığı felsefeler Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Eğitim Felsefecileri Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Eğitim Felsefecileri Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.
 Gerald L. Gutek (2001). Eğim Felsefesi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 2
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 0
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 5
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4