Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okuma Becerileri I

Dersin Kodu : YDA121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem sonunda öğrenciler orta zorluktaki metinleri anlama, çözümleme ve yorumlama becerilerini elde ederler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca edebi ve özgün metinleri anlama ve yorumlama

Dersin İçeriği : Yapısal ve kavramsal açıdan daha karmaşık Almanca özgün metinleri anlama ve çözümleme becerilerini geliştirme.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sanat konulu okumalar paragrafta konu ve tez Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
2 Sanat konulu okumalar ve makalede gelişme, sonuç Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
3 Dil konulu okumalar makale tanımı, düz anlam ve yan anlamlar Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
4 Dil konulu okumalar ve süreç makalesi Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
5 Sağlık konulu okumalar zaman ifadelerini kullanabilme Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
6 Sağlık konulu okumalar ve düz anlam ve yan anlamla Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
7 Gruplar, organizasyonlar, topluluklar üstüne okumalar betimleme makalesi Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Gruplar, organizasyonlar, topluluklar üstüne okumalar ve söz sanatları Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
10 Psikoloji üstüne okumalar sınıflandırma makalesi Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
11 Psikoloji üstüne okumalar ve düşünceler arası geçiş ifadeleri Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
12 Cinsiyet üstüne okumalar ve karşılaştırma ifadeleri, bağlaçları Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
13 Cinsiyet üstüne okumalar ve belirteçle Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
14 Beslenme üstüne okumalar ve sebep-sonuç makalesi Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
15 Beslenme üstüne okumalar ve nedensellik zincirleri Verilen metinleri okuma Anlatım, tartışma,yazma
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Edebi ve gazete metinleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 2
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 3
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 3
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 2
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 2
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 3
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 3
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 2
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4