Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denetim ve Meslek Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG32 719 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denetim kavramını, sınırlarını, genel yapısını anlar ve algılar Denetim türleri arasındaki farklılıkları anlar ve Finansal Tablo Denetiminin kapsamı hakkında bilgi edinir Türkiye´de muhasebe ve denetim mesleğine yön veren yasal düzenlemeleri, kapsamını ve mesleğe etkisini algılar Denetim Standartlarının genel yapısı hakkında bilgi edinir Denetimde Müşteri Kabul Sürecini anlar Denetim sürecinin evreleri hakkında bilgi edinir İç kontrol sistemini ve bağımsız denetim açısından önemini anlar Önemlilik ve risk kavramlarının denetim görüşünün oluşturulması açısından önemini anlar Dönem içi ve dönem sonu yapılması gereken denetim testleri hakkında bilgi edinir Denetim Görüşünün oluşturulması ve raporlanması sürecini anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yasalar, standartlar ve ilkeler doğrultusunda bağımsız denetim ve bağımsız denetçinin özelliklerini vurgulayarak denetim faaliyetlerinin uygulanışını göstermek ve denetim göürüşünün oluşturulma sürecinde yorumlama gücü kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Finansal Tablolar Denetimine yol gösteren yasal düzenlemeler ve standartlar ile ilgili görüş oluşturmak, denetim sürecini açıklamak, denetim kanıtlarının toplanması ve değerlendirilmesinde yorum gücünü arttırmak, denetim görüşünün oluşturulması ve raporlanması hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
2. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgi Güvenilirliği, Denetime Duyulan İhtiyaç, Denetim, unsurları ve ilgili diğer kavramlar. |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
2 |
Denetim ve denetçi türleri. Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
3 |
Türkiye’de mesleğe yön veren yasal düzenlemeler ve bağımsız denetim standartları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
4 |
Müşteri Seçim Süreci: Bilgi edinme, önceki denetçi ile görüşme, denetim anlaşma mektubu |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
5 |
Denetim Sürecine genel bakış, Denetim Planlaması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
6 |
Denetimde Önemlilik ve Risk Kavramları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
7 |
İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Ölçme ve değerlendirme |
|
9 |
Denetim Programlarının Hazırlanması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
10 |
Denetim Kanıtları. Kanıt Toplama Yöntem ve Teknikleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
11 |
Denetim Kanıtları. Kanıt Toplama Yöntem ve Teknikleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
12 |
Bulguların Değerlendirilmesi. Çalışma Kağıtları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
13 |
Denetimin Tamamlanması ve Denetim Görüşünün Oluşturulması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
14 |
Denetim Raporunun Hazırlanması |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
15 |
Denetim Faaliyetleri ile ilgili örnek olay |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Ölçme ve değerleme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama. |
4 |
|
3 |
Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma. |
5 |
|
4 |
Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği. |
4 |
|
5 |
Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme. |
5 |
|
6 |
Muhasebe, denetim ve vergi konularında sorun belirleme, araştırma ve analiz yapma yetkinliği. |
5 |
|
7 |
Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama. |
5 |
|
8 |
Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. |
5 |
|
9 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
11 |
Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
4 |
|
12 |
Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği. |
3 |
|
13 |
Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|