Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda Performans Ölçme Ve Değerlendirme

Dersin Kodu : AY 496

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sporda Performans kavramı ve bileşenlerini bilir
Ölçme değerlendirme, geçerlik, güvenirlik ve test kavramlarını açıklar
test ortamı hazırlama ve kontrolünü yapar
Nabız tespit eder, kan basıncı ölçümünü açıklar
Spor testlerinin temel mantığını bilir
vücut kompozisyonunu açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme

Dersin İçeriği : Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PERFORMANS KAVRAMI, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 VİZE Vize vize
9 ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 VÜCUT KOMPOZİSYONU Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 FİNAL Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SPORDA PERFORMANS ÖLÇME DEĞERLENDİRME, KEMAL TAMER
 FİZİKSEL UYGUNLUK, KAMİL ÖZER
 FİZİKSEL UYGUNLUK, ERDAL ZORBA
 ANTROPOMETRİ SPORDA MORFOLOJİK PLANLAMA, KAMİL ÖZER
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 4 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 0
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 0
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 0
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 0
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 0
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 0
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5