|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sporda Performans Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 496 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sporda Performans kavramı ve bileşenlerini bilir Ölçme değerlendirme, geçerlik, güvenirlik ve test kavramlarını açıklar test ortamı hazırlama ve kontrolünü yapar Nabız tespit eder, kan basıncı ölçümünü açıklar Spor testlerinin temel mantığını bilir vücut kompozisyonunu açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PERFORMANS KAVRAMI, |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
VİZE |
Vize |
vize |
|
9 |
ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
VÜCUT KOMPOZİSYONU |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SPORDA PERFORMANS ÖLÇME DEĞERLENDİRME, KEMAL TAMER
FİZİKSEL UYGUNLUK, KAMİL ÖZER
FİZİKSEL UYGUNLUK, ERDAL ZORBA
ANTROPOMETRİ SPORDA MORFOLOJİK PLANLAMA, KAMİL ÖZER
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
0 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
0 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
0 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
0 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
0 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
2 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
0 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
2 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|