Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik I

Dersin Kodu : EAS105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARZU UZUN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomide ve iş hayatında karşılaşılan problemler için matematiği kullanır
İşletme uygulamalarında temel matematiksel modelleri kullanır
İşletme uygulamaları için veri toplar, kullanır ve sunar
Temel tahmin yöntemlerini kullanır
İşletme problemlerini modeller
İşletme kararları verirken model kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders işletme öğrencilerinin matematiğin temel fonksiyonlarını, tekniklerini ve işletme uygulamalarındaki kullanımını kavramaları amacıyla tasarlanmıştır

Dersin İçeriği : Bu ders sayısal hesaplama, temel matematik uygulamaları, fonksiyon, tahmin, veri&grafik yorumlamaları konularını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik dönem başında ilan edilecektir


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel matematik İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
2 Temel matematik İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
3 Sayısal ilişkiler ve işlemler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
4 Sayısal ilişkiler ve işlemler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
5 İşletme verisi ve veri tanımlama İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
6 Fonksiyonlar ve grafikler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
7 Fonksiyonlar ve grafikler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
8 Vize sınavı Sınava yönelik çalışma Yazılı sınav
9 Lineer denklemler ve grafikler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
10 Lineer denklemler ve grafikler İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
11 Tahmin İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
12 Tahmin İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
13 Tahmin İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
14 Karar verme İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
15 Karar verme İlgili konunun okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava yönelik çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Basic College Mathematics, Miller, O´Neill & Hyde, McGraw Hill
 Miller, O’Neill & Hyde. Basic College Mathematics. McGraw Hill.
 Slater. Practical Business Math Procedures. Irwin-McGraw-Hill Publishers.
 Ders notu, slaytlar ve ödevler
 Haeussler& Paul. Introductory Mathematical Analysis for Business Economics, and the Life and Social Sciences. Prentice-Hall International, Inc.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 1
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 1
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 4
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 1
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 5
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 5
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 1
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 1
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 1
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 2
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 2
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 1
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4