|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisada Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU Doç.Dr. M.FATİH CİN Prof.Dr. NEJAT ERK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanımlar İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenir Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlar Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, ekonomi bilimini anlamak, iktisat biliminin kapsamını, temel ilkelerini verebilmektir. Bu kapsam içerisinde tüketici, üretici, hanehalkı, firma gibi ekonomik karar birimlerinin davranışları incelenecek ve fiyat teorisi ele alınarak, çeşitli piyasalar ekseninde mikro ekonomi ağırlıklı bir ders işlenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ana Kavramlar ve Temel Sorunlar, Fiyat Teorisine Giriş, Talep Yasası ve Özellikleri,Arz Yasası ve Özellikleri, Tüketici Teorisi ve Temel Kavramlar,Üretici Teorisi,Firma Teorisine Giriş, Tam Rekabet Piyasası, Aksak Rekabet Piyasası,Monopol, Monopollü Rekabet Piyasası, Oligopol, Gelir Dağılımı Politikası |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar ve Fiyat Teorisine Giriş |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Talep ve Arz |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Kısmi Piyasa Dengesi, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
4 |
Esneklik uygulamaları ve Tüketici Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
5 |
Fayda (Kardinal Yaklaşım),Fayda (Ordinal Yaklaşım) |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
6 |
Tüketici Dengesi, Üretici Teorisi ve Üretim Fonksiyonu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
7 |
Optimal Faktör Bileşimi, Maliyet Analizi ve Fiyat Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kar maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
10 |
Monopol, Monopson, Çift Monopol, Monopollü Rekabet ve Oligopol |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
11 |
Üretim Faktörleri Fiyat Analizi ve Üretim Faktör Fiyatlaması |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
12 |
Emek ve Ücret; Toprak ve Rant |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
13 |
Sermaye ve Faiz; Girişim ve Kar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
14 |
Gelir Dağılımı, Kentleşme ve Çevre Ekonomisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
15 |
Tekrar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel DİNLER, İktisada Giriş Ekin Kitabevi Yayınları 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
2 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
2 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
2 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
1 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
4 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
3 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|