|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili Öğrenme Ve Ders Çalışma Stratejileri |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS105 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Etkili Zaman Yönetimi Becerilerini Kavrama Amaç belirleme ve Organize olma tekniklerini açıklama Stres yönetme tekniklerini kullanma Konsantrasyon artırma ve hafıza geliştirme tekniklerini kavrama Hafıza türlerini açıklama Hatırlama için önerileri listeleme Bellek Güçlendirici tekniklerini kullanabilme Öğrenme stillerini açıklama Eleştirel Okuma ve Düşünme tekniklerini kullanma Özel Çalışma Yöntemlerini açıklama Çalışmaya Yardımcı olabilcek Ön Bilgileri Kullanma Not Tutma Becerilerini Kullanma Altını Çizme Tekniklerini Kullanma Dip not ekleme tekniklerini kullanma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin okul başarısı konusunu açıklama ve özellikle okul başarısının nasıl elde edebilecekleriyle ilgili yapılabilecekleri açıklamaktır. Okul başarısı zeka, hırs ve hız gibi özelliklerden özellişklerden doğrudan etkilenmez. Okul başarısı kişinin işini ve zamanını etkili kullanabilmesiyle daha çok ilgilidir. Çalışma zamanının daha etkili kullanılabilmesi, etkili çaılşma tekniklerini bilme ve uygulama başarıyı da beraberinde getirir. Başarılı ve başarısız öğrenciler arasındaki temel farköğrencinin bilişsel farkındalıklarını kullanabilmesi veya kullanabilmesiyle oluşur. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Etkili Zaman Yönetimi, Amaç belirleme ve Organize olma teknikleri, Stres yönetimi, Konsantrasyon ve Hafıza, Hafıza Türleri, Hatırlama ile ilgili Öneriler, Bellekgüçlendirici teknikler, Öğrenme stilleri, Eleştirel okuma ve Düşünme, Özel Çalışma Yöntemleri, Çalışmaya yardımcı ön bilgilerin kullanımı, Not tutma, Altını Çizme, Dip notlar ekleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Etkili Zaman Yönetimi ve Plan Yapma |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
2 |
Amaç Beliirleme, Stres Yönetimi ve Organize Olma Teknikleri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
3 |
Motivasyon ve Motivasyon Artırma Yöntemleri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
4 |
Beyin Gelişimi, Bellek Türleri, Konsantrasyon ve Belllek, |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
5 |
Bellek Güçlendirme Teknikleri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
6 |
Öğrenme stilleri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
7 |
Eleştirel Düşünme ve Okuma Teknikleri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
8 |
Ara sınavı |
|
Çoktan Seçmeli Test |
|
9 |
Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri |
|
Düzanlatım ve Tartışma |
|
10 |
Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
11 |
Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri |
|
Düzanlatım ve Tartışma |
|
12 |
Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
13 |
Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
14 |
Not Tutma ve Dinleme Becerileri |
|
Düzanlatım ve Tartışma, Sunu |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Düzanlatım, Sunu ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Çoktan Seçmeli Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kutlu M.O. ; Bozkurt-Canbolat, M. (2003). Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, 4. Baskı, Çizgi Kitabevi Yayinevi, Konya
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
2 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
1 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
4 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
1 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
5 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
4 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
1 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
1 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
1 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
3 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
4 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|