Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili Öğrenme Ve Ders Çalışma Stratejileri

Dersin Kodu : BTS105

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Etkili Zaman Yönetimi Becerilerini Kavrama
Amaç belirleme ve Organize olma tekniklerini açıklama
Stres yönetme tekniklerini kullanma
Konsantrasyon artırma ve hafıza geliştirme tekniklerini kavrama
Hafıza türlerini açıklama
Hatırlama için önerileri listeleme
Bellek Güçlendirici tekniklerini kullanabilme
Öğrenme stillerini açıklama
Eleştirel Okuma ve Düşünme tekniklerini kullanma
Özel Çalışma Yöntemlerini açıklama
Çalışmaya Yardımcı olabilcek Ön Bilgileri Kullanma
Not Tutma Becerilerini Kullanma
Altını Çizme Tekniklerini Kullanma
Dip not ekleme tekniklerini kullanma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin okul başarısı konusunu açıklama ve özellikle okul başarısının nasıl elde edebilecekleriyle ilgili yapılabilecekleri açıklamaktır. Okul başarısı zeka, hırs ve hız gibi özelliklerden özellişklerden doğrudan etkilenmez. Okul başarısı kişinin işini ve zamanını etkili kullanabilmesiyle daha çok ilgilidir. Çalışma zamanının daha etkili kullanılabilmesi, etkili çaılşma tekniklerini bilme ve uygulama başarıyı da beraberinde getirir. Başarılı ve başarısız öğrenciler arasındaki temel farköğrencinin bilişsel farkındalıklarını kullanabilmesi veya kullanabilmesiyle oluşur.

Dersin İçeriği : Etkili Zaman Yönetimi, Amaç belirleme ve Organize olma teknikleri, Stres yönetimi, Konsantrasyon ve Hafıza, Hafıza Türleri, Hatırlama ile ilgili Öneriler, Bellekgüçlendirici teknikler, Öğrenme stilleri, Eleştirel okuma ve Düşünme, Özel Çalışma Yöntemleri, Çalışmaya yardımcı ön bilgilerin kullanımı, Not tutma, Altını Çizme, Dip notlar ekleme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Etkili Zaman Yönetimi ve Plan Yapma Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
2 Amaç Beliirleme, Stres Yönetimi ve Organize Olma Teknikleri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
3 Motivasyon ve Motivasyon Artırma Yöntemleri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
4 Beyin Gelişimi, Bellek Türleri, Konsantrasyon ve Belllek, Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
5 Bellek Güçlendirme Teknikleri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
6 Öğrenme stilleri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
7 Eleştirel Düşünme ve Okuma Teknikleri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
8 Ara sınavı Çoktan Seçmeli Test
9 Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri Düzanlatım ve Tartışma
10 Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
11 Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri Düzanlatım ve Tartışma
12 Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
13 Etkili Çalışma ve Öğrenme Becerileri Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
14 Not Tutma ve Dinleme Becerileri Düzanlatım ve Tartışma, Sunu
15 Genel Tekrar Düzanlatım, Sunu ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Çoktan Seçmeli Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kutlu M.O. ; Bozkurt-Canbolat, M. (2003). Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, 4. Baskı, Çizgi Kitabevi Yayinevi, Konya
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 2
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 1
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 1
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 4
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 1
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 5
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 4
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 1
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 1
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 1
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 4
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 3
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 4
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 2
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3