|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Bireysel Farklılıklar |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bireysel farklılıkların eğitimdeki önemini açıklar Bireysel öğrenme türlerinin temellerini, olumlu, olumsuz yönlerini açıklar Öğretim teknolojileri alanında incelenmesi gereken bireysel faklılık türlerini listeler Bireysel öğrenme türlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere eğitim-öğretim ortamlarında öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıkları açıklamak ve bu farklılıklarla ilgili kullanılabilecek öğretim teknik ve yöntemleri sunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları ,Zeka ve yetenek, İlgi ve tutum, Bilişsel gelişim,Cinsiyet, Öğrenme biçimi,Kişilik Yapısı, Denetim Odağı ,Öz-yeterlik inançları ,Ön öğrenmeler, Motivasyon,Bireysel farklılıkları temel alan son öğretim teknolojileri uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bireysel farklılıklar ve eğitim teknolojisi tarihi gelişimi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Zeka ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
İlgi, tutum ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Bilişsel gelişim ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Cinsiyet ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Öğrenme biçimi ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Kişilik Yapısı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Denetim Odağı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Tutum ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Öz-yeterlik inançları ve bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Ön öğrenmeler temelinde bireysel farklılıklar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Öğrenmede Güdülenme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Keller ve kişiselleştirilmiş öğretim sistemi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
final |
İlgili kaynakların incelenmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kuzgun, Y. & Deryakulu, D. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel: Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
2 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
2 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
3 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
2 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|