|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Medya Okuryazarlığı |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel medya okuryazarlığı kavramlarını açıklar. Medyanın demokratik toplumlardaki rolünü ve işlevlerini açıklar. Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini listeler Medya okuryazarlığının önemini açıklar. Derslerde medya ortamlarının kullanımıyla ilgili gerekli teknikleri açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. medya araçlarının ve dağıtımdaki içeriklerinin bireysel, toplumsal ve eğitimsel etkilerini göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Medya okuryazarlığı kuramlar, medya, kültür ve toplum, medya ve şiddet, televizyon programları ve etkileri, medya ve eğitim, çocuklar ve gençlerin problemli intermet kullanımları, medya ve etik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve tanışma |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
2 |
Medya okuryazarlığı nedir? |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
3 |
Medya okuryazarlığı neden gereklidir? Demokratik toplumlarda medyanın rolü ve önemi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
4 |
Medya okuryazarlığı kuramları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
5 |
Televizyon yayıncılığı ve etkileri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
6 |
Gazete ve dergi yayıncılığı. Örnek bir gazete ve dergi yayının analiz edilmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
7 |
Radyo yayıncılığı ve programların etkileri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
9 |
Medya ve Kültür |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
10 |
Medya ve Şiddet |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
11 |
Çocuklar ve gençlerin internet ile ilgili sorunlu davranışları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
12 |
Film ve içerik analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
13 |
Amaca uygun medya seçimi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
14 |
Öğretimsel içerik üretimi örnekleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
15 |
Medya ve Etik |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum ,Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MEB Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuzu Kitabı Ankara 2008. Devlet Kitapları Müdürlüğü
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
2 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
3 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
2 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
2 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
2 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
2 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|