|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Bilimleri Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 493 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma alanındaki kavramları öğrenir Araştırma çeşitlerini ve yöntemlerini anlar Spor alanında bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor Bilimleri alanında araştırma ve proje için konu belirlemesi, ilgili literatürün tanınması,
planlama yapılmasını öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim ve araştırma kavramları
Bilgi edinme yolları
Araştırma çeşit ve yöntemleri
Metodoloji
Veri kaynakları
Araştırmada hata ve kontrol
Rapor, tez ve ödev yazmada önemli hususlar
Araştırma önerisi
Araştırma önerileri için dönüt verme süreci
Araştırmanın değerlendirilmesi
Hipotez test etme
Hipotez test etme
Araştırma önerilerine dönüt verme süreci |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Besyo derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim ve araştırma kavramları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
2 |
Bilgi edinme yolları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
3 |
Araştırma çeşit ve yöntemleri
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
4 |
Metodoloji
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
5 |
Veri kaynakları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
6 |
Araştırmada hata ve kontrol
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
7 |
Rapor, tez ve ödev yazmada önemli hususlar
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Araştırma önerisi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
10 |
Araştırma önerileri için dönüt verme süreci
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
11 |
Araştırmanın değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
12 |
Hipotez test etme
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
13 |
Hipotez test etme
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
14 |
Araştırma önerilerine dönüt verme süreci |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
15 |
Araştırma önerilerine dönüt verme süreci |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ali BALCI (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegem Yayıncılık, 4. Basım, Ankara
Saim KAPTAN (1991). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Özkan Matbaacılık, Ankara.
Niyazi KARASAR (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler, 3A
Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 6. basım, Ankara.
Jerry R. THOMAS, Jack K. NELSON, Stephen J. SILVERMAN (2005). Research Methods in
Physical Activity, Human Kinetics, 5th Edition.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
3 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
5 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
2 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|