|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Sağlığı Ve Güvenliği |
|
Dersin Kodu |
: |
JS 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İş Sağlığı ve Güvenliği kavrar İş sağlığı ve güvenliği Kanunu’nun temel amaç ve ilkeleri kavrar iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenler mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamak, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun temel amaç ve ilkelerini tanımlamak, mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, Mevcut kanun kapsamında Jeoloji Mühendislerinin konumu ve sorumlulukları, şantiyelerde ve maden ocaklarında, sondaj uygulamalarında iş güvenliği. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı, İş sağlığı ve güvenliği Kanunu’nun temel amaç ve ilkeleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, Jeoloji Mühendisliği uygulamaları ve iş güvenliği, Konu ile ilgili kişisel koruyucu donanımlar. Mevcut kanun kapsamında Jeoloji Mühendislerinin konumu ve sorumlulukları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı, |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
İş sağlığı ve güvenliğinin önemi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Jeoloji Mühendisliği uygulamaları ve iş güvenliği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
İş güvenliği ile ilgili kişisel koruyucu donanımlar. |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
İş sağlığı ve güvenliği yasası kapsamında Jeoloji Mühendislerinin konumu ve sorumlulukları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
10 |
İş sağlığı ve güvenliği yasası kapsamında Jeoloji Mühendislerinin konumu ve sorumlulukları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
İnşaat şantiyeleri, Maden Ocakları ve sondaj uygulamalarında iş güvenliği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
İnşaat şantiyeleri, Maden Ocakları ve sondaj uygulamalarında iş güvenliği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
13 |
sertifikalar ve kurslar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Bakanlıkça yapılan sınavlar ve İş güvenliği uzmanlığı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Örnek çalışmlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sedat Türkmen ders notları
3631 sayılı İş sağlığı ve güvenliği yasası
Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
3 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
4 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|