|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknoloji Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
JS 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanır. Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini öğrenir. İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkinlik kazanır. Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır. Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır. Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanı Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenir. Bilgi teknolojileri ile ilgili telif haklarını ve etik kuralları öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar temel donanımı ve işleyişi hakkında bilgi vermek, Windows işletim sistemini, İnternet uygulamalarını ve Ofis programlarını öğretilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarın fiziksel elemanlarının (donanımın) tanıtımı ve işleyiş akışının anlatımı |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
2 |
Güncel olarak kullanılan işletim sistemlerinin tanıtımı ve Windows işletim sisteminin temel özelliklerinin açıklanması |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
3 |
İnternet, e-posta ve web uygulamaları,
Windows işletim sistemi ve Ofis programlarının bilgisayara yüklenmesi
|
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
4 |
Windows işletim sistemi ve Ofis programlarının bilgisayara yüklenmesi |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
5 |
Windows işletim sisteminin temel prensipleri ve uygulanması |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
6 |
MS Ofis programlarının tanıtımı ve MS Word Programının temel özellikleri |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
7 |
MS Word Programında belge oluşturma ve menülerin açıklanması |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava Hazırlık |
Yazılı ve uygulama sınavı. |
|
9 |
MS Word Programında yazım ve tablo işlemleri |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
10 |
MS Word Programında yazım ve tablo işlemleri |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
11 |
MS Excel programının tanıtımı ve menü içerikleri |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
12 |
MS Excel programında formül oluşturma ve hesaplama işlevleri
|
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
13 |
MS Excel programında veri girişi, farklı hesaplamalar için formül girişi ve grafik oluşturma
|
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
14 |
MS Power Point programının tanıtımı ve menü içerikleri
|
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
15 |
MS Power point programında sunu hazırlama |
okuma |
Teorik anlatım+sunum |
|
16/17 |
Final exam |
Finale Hazırlık |
Yazılı ve uygulama sınavı. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
1 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
1 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
3 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
1 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
2 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
1 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
1 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
1 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
1 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|