Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mühendislik İçin Kimya 1

Dersin Kodu : JZ 111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kimya bilimindeki temel kavramlari öğrenir
Kimya formüllerini ve çevirmeleri öğrenir.
Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını öğrenir.
Kimyasal tepkimeleri açıklar ve hesaplar.
Atom yapısını ve Kimyasal bağları öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kimya bilimini, kimyasal sistemleri ve yorumlanmalarını ve temel kimya bilgisini öğretmek.

Dersin İçeriği : Madde, atom kavramı, kimyasal bileşikler ve bağlar, periyodik cetvel.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte amfileri ve bölüm derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maddenin özellikleri ve ölçümü Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
2 Problem çözümünde boyut analizi Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
3 Atomlar ve atom kuramı Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
4 Kimyasal bileşikler Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
5 Kimyasal formüller ve adlandırma Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
6 Kimyasal tepkimeler Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
7 Kimyasal tepkimelerde hesaplamalar Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
8 Ara sınav Ders kitabı, ders notları Yazılı sınav
9 Sulu çözelti tepkimeleri Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
10 Çözeltiler ve özellikleri Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
11 Asitler ve Bazlar Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
12 Atomun elektron yapısı Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
13 Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım
14 Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
15 Kimyasal Bağlar Ders kitabındaki ilgili konuların okunması Anlatım, sunum
16/17 Final sınavı Ders kitabı, ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Raymond Chang; Çeviri Editörleri: Recai İnam, Serpil Aksoy, Tahsin Uyar. Genel Kimya, Palme Yayıncılık.
 Petrucci, Harwood ve Herring; Çeviri Editörleri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy. GENEL KİMYA 1-2, Palme yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 0
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 0
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 2
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 0
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 3
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 0
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 0
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 0
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 0
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 0
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2