|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
JZ 109 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matrislerle yapılan aritmetik işlemleri açıklar. Bir matrisin 1 determinantını, tersini hesaplar. Matrisleri kullanarak, lineer denklem sistemlerini ve çözüm yöntemlerini yapar. Fonksiyon, limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. Türevin matematiksel, fiziksel anlamlarını kavrar.
Türevi kullanarak matematiksel, fiziksel ve mühendislik problemlerini çözer.
Diferansiyel yardımıyla yaklaşık hesap yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere temel mühendislik derslerini ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matris, determinant kavramı, fonksiyon kavramı, limit, türev ve diferansiyel denklemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte amfileri ve bölüm derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matrisler, Eşit Matrisler, Aritmetik İşlemler, Özel Matrisler |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
2 |
Determinant, Determinatın Özellikleri, Ters Matris |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
3 |
Lineer Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri, Cramer Metodu |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
4 |
Eşelon Matris, Gauss Yok Etme Yöntemi |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
5 |
Fonksiyon kavramı, tanım kümesi, bazı özel fonksiyonlar. |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
6 |
Fonksiyonların bazı özellikleri ve grafikleri. |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
7 |
Tek değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı, tanımı, limit özellikleri |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sonsuzdaki limitler |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
10 |
Süreklilik ve süreksizilik çeşitleri |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
11 |
Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kuralları |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
12 |
Teğet denklemi, maksimum minimum, çeşitli mühendislik problemleri |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
13 |
Diferansiyel |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
14 |
Diferansiyel Kullanarak Yaklaşık Hesap |
Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma |
Düz anlatım |
|
15 |
Final Sınavı |
Final Sınavına hazırlık |
YazılıSınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Calculus ve Analitik Geometri: I. Cilt, Sherman, K., Stein, A. Mc Graw-Hill Inc., London, U.K., 1992
Genel Matematik: Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Erzurum, 2005.
Genel Matematik, Prof.Dr. Mustafa BALCI, Balcı Yayınları, 2008.
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
0 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
0 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
0 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
0 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
0 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
5 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
0 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
0 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
0 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
4 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
0 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
0 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|