Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Jeoloji Mühendisliğine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
JZ 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
1 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Jeoloji mühendisliğinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur.
Jeoloji mühendisinin çalışma alanlarını öğrenir. Jeoloji eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. Jeolojide mesleki etiğini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Jeoloji Mühendisliğine Giriş dersi, bölüme yeni başlayan öğrencilere mesleği, çalışma alanlarını, bölümü ve sekiz dönem boyunca alacakları dersleri tanıtan yönlendirici bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliğinin Tanımı; Yer Bilimi ve Jeoloji Mühendisliğinin Tarihçesi; Jeoloji Mühendisliğinin İşlevleri ve İlgi Alanları; Jeoloji Mühendisliği Eğitiminin Temelleri ve Bölümün Yapısı; Diğer Mühendislik Dallarıyla İlişkileri; Jeoloji Mühendisliğinin Günümüz Toplumundaki Yeri ve Gelecekteki Konumu; Jeoloji Mühendisi Nasıl Olunur ve İyi Bir Jeoloji Mühendisi Nasıl Olmalıdır? Jeoloji Mühendislerinin Çalışma Alanları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üniversiteye Giriş ve Tanıtım
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Üniversitenin ve alt birimlerin tanıtımı ve idari yapısı |
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Üniversite Eğitimi ve öğretimi ile ilgili kanunlar
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Üniversite Öğrenci disiplin yönetmeliği ve mevzuat
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Çukurova Üniversitesi´nde bilgiye ulaşma ve kütüphanenin tanıtımı
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Jeoloji mühendisliği Bölümü´nün ayrıntılı tanıtımı |
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Jeoloji mühendisliği bölümünde okutulan derslerin genel içerikleri
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ç.Ü. Jeoloji Mühendisliği Bölümü Anabilim Dalları ve özelliklerinin tanıtımı
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Jeoloji mühendisi çalıştıran devlet ve özel kurumların tanıtımı
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Akademik konularla ilgili bilgilendirme
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Üniversite eğitim-öğretim (akademik) aşamalarının tanıtılması |
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Sürekli kaliteli eğitimin koşulları
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Misafir konuşmacı: Kamu kurumu ya da özel sektörden tecrübeli Jeoloji mühendislerinin bilgi ve deneyimlerini paylaşması |
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Öğrencilerin eğitim hayatına hazırlanması
|
Web´te araştırma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
3 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
4 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
2 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
3 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|