Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkçe Dersinde Metin Analizi İle Dil Bilgisi Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
SOYL 711 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dil bilgisi öğretimine yeni bir yaklaşım kazandırmak Metin incelemenin dil bilgisi ile bağlantısını ortaya koyabilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dil bilgisi öğretimini metin tahlillerinden yola çıkarak öğretmek ve dilbilgisinin aslında kuramsal bir konu olmayıp, pratikten yola çıkarak teoriyi öğrenebileceğini gösterme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkçe dil bilgisi kurallarını ortaya koyma, metin tahlili yapma kurallarını ortaya koyma, metin tahlili yaparken dil bilgisi kurallarını bu metnin içinde bularak dilin kuramsal olmayıp uygulamalı olarak öğrenildiğinde daha kalıcı öğrenim sağlanacağını öğretecek sıralama yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
104 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin anlatılması |
Yok |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
2 |
Dil bilgisinin konuşma ve anlamadaki önemi |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
3 |
Dil bilgisi öğretim yöntemleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
5 |
Dil bilgisi öğretim yöntemleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
6 |
Dil bilgisi öğretim yöntemleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
7 |
Dil bilgisi öğretim yöntemleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Metin inceleme yöntemleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
11 |
Dil bilgisi merkezli metin inceleme yönteminin anlatılması |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
12 |
Dil bilgisi merkezli metin inceleme yönteminin anlatılması |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
13 |
Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
14 |
Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
15 |
Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri |
Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
5 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
5 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
5 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|