Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkçe Dersinde Metin Analizi İle Dil Bilgisi Öğretimi

Dersin Kodu : SOYL 711

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dil bilgisi öğretimine yeni bir yaklaşım kazandırmak
Metin incelemenin dil bilgisi ile bağlantısını ortaya koyabilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dil bilgisi öğretimini metin tahlillerinden yola çıkarak öğretmek ve dilbilgisinin aslında kuramsal bir konu olmayıp, pratikten yola çıkarak teoriyi öğrenebileceğini gösterme.

Dersin İçeriği : Türkçe dil bilgisi kurallarını ortaya koyma, metin tahlili yapma kurallarını ortaya koyma, metin tahlili yaparken dil bilgisi kurallarını bu metnin içinde bularak dilin kuramsal olmayıp uygulamalı olarak öğrenildiğinde daha kalıcı öğrenim sağlanacağını öğretecek sıralama yapmak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 104


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriğinin anlatılması Yok Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
2 Dil bilgisinin konuşma ve anlamadaki önemi Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
3 Dil bilgisi öğretim yöntemleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
5 Dil bilgisi öğretim yöntemleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
6 Dil bilgisi öğretim yöntemleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
7 Dil bilgisi öğretim yöntemleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
8 Vize
9 Metin inceleme yöntemleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
11 Dil bilgisi merkezli metin inceleme yönteminin anlatılması Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
12 Dil bilgisi merkezli metin inceleme yönteminin anlatılması Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
13 Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
14 Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
15 Dil bilgisi merkezli örnek metin incelemeleri Bir hafta önce belirlenen konunun ilgili kaynaklardan bilgi toplanacaktır Düz anlatım, tartışma, örneklendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Konuyla ilgili makale ve kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.)
    Ödev/Proje/Diğer
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 5
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 5
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam İş Yükü / 25 (s): 0
Dersin AKTS Kredisi: 0