Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Biomekaniği II

Dersin Kodu : AY 481

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENGİZ ŞEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : NEWTONUN HAREKET KURAMLARINI TANIMLAYABİLME
SPORTİF HAREKET VE PERFORMANS ARASINDAKİ MEKANİKSEL İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLME
SPORTİF HAREKETLERİN ÖLÇÜMÜ İLE İLGİLİ YÖNTEMLERİ DEĞERLENDİREBİLME
HAREKETİN NİTELİK ANALİZİ SİSTEMATİĞİNİ AÇIKLAYABİLME
HAREKETTE YAPILAN HATALARI BELİRLEYEBİLME VE DÜZENLEYEBİLME
BRANŞA ÖZGÜ TEKNİK HAREKETLERİN NİTELİK ANALİZİİNİ YAPABİLME

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ÖĞRENCİLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN SPORTİF HAREKETLERİ ÖLÇME BECERİLERİ KAZANMASI VE HAREKETİN NİTELİK ANALİZİİNİ YAPABİLECEK DURUMA GELMESİ

Dersin İçeriği : SPORTİF TEKNIKLERIN DEĞİŞİK YÖNTEMLERLE ÖLÇÜLMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ VE HATALARIN GİDERİLMESİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLIK, LABORATUVAR, SAHA VB


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
2 NEWTONUN HAREKET KURAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
3 HAREKET PERFORMANS İLİŞKİLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
4 HAREKETİN BELİRLENMESİ-ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
5 HAREKETİN NİTELİK ANALİZİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
6 HAREKETİN NİTELİK ANALİZİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
7 HAREKETTE GÖRÜLEN HATALARIN BELİRLENMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
8 VİZE SINAVI VİZE SINAVI VİZE SINAVI
9 HAREKETTE GÖRÜLEN HATALARIN BELİRLENMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleR ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
10 BRANŞA ÖZGÜ HAREKET ANALİZLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
11 BRANŞA ÖZGÜ HAREKET ANALİZLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
12 BRANŞA ÖZGÜ HAREKET ANALİZLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
13 BRANŞA ÖZGÜ HAREKET ANALİZLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
14 GENEL TEKRAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
15 GENEL TEKRAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATMA, PROJE, UYGULAMA, SUNUM
16/17 YARIYILSONU SINAVI YARIYILSONU SINAVI YARIYILSONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ŞEN C, BİYOMEKANİK DERS NOTLARI (YAYINLANMAMIŞ) ADANA 2002 MURATLI S, TORAMAN F, ÇETİN E. SPORTİF HAREKETLERİN BİYOMEKANİK TEMELLERİ BAĞIRGAN YAYINEVİ İSTANBUL 2000 İNAL HS. SPOR BİYOMEKANİĞİ TEMEL PRENSİPLER NOBEL YAYINEVİ İSTANBUL 2007 ÇETİN N. BİYOMEKANİK SETMA ANKARA 1997 BOYDAĞ FŞ. SPOR BİYOMEKANİĞİNDE TEMEL FİZİK KURALLARI MORPA İSTANBUL 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4