Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama Araştırması

Dersin Kodu : MG3 702

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını öğrenir.
Paket programlar aracılığıyla giriş düzeyinde pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapabilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü öğrenir.
Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirlenmesi ve araştırma modelinin oluşturulması konularında bilgi sahibi olur.
Pazarlama araştırması sürecinde örnekleme yöntemleri ve veri toplama yöntemleri konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile, pazarlama sorunlarının açık ve net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, öçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlama Araştırmasının Tanımı Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
2 Pazarlama Araştırmasının Çevresi ve Türleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
3 Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
4 Veri Elde Etme Kaynakları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
5 Proje Konularının Belirlenmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
6 Veri Toplama Araçları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
7 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test
9 Örnekleme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
10 Veri Hazırlama ve Hipotez Testleri (Parametrik ve Nonparametrik) Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
11 Toplanan Bilgi ve Verilerin SPSS Programında Analize Hazır Hale Getirilmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
12 Veri Analizi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
13 Veri Analizi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı, örnekler ve tartışma
14 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Sunumlar
15 Dönem Projelerinin Sunumu Sunuma hazırlık Sunumlar
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları,Beta Yayınları, 3. Baskı, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar  Bilimsel Araştırma Yöntemi, Prof.Dr.Niyasi Karasar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2000.
 Basic Marketing Research, Naresh Malhotra, 4th Edition, Pearson, USA, 2012.
 Pazarlama Araştırmaları, Prof.Dr.Kemal Kurtuluş, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınları: 114, Şubat, İstanbul, 2004.
 Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Hüseyin Bal, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2009.
 Bilimsel Araştırma Süreci ve SPPS ile Veri Analizi, Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 2
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 5
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 3
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 5
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 5
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 5
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 5
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 3
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 5
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4