Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
MGU 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. SERAP ÇABUK Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN Doç.Dr. ARZU UZUN Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Doç.Dr. MEHMET TURAN Doç.Dr. HİLAL İNAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU Prof.Dr. ÜNAL AY Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular. Seçilen işletme anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar. Araştırdığı konuyu uzmanlardan oluşan bir gruba sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı İşletme Anabilim Dalında Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Yüksek Lisans öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır |
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletme biliminde özel konular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
IIBF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
8 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
16/17 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
4 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
4 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|