|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hareket Eğitimi Ve Oyun |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 363 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FAHRİ ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı, Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, Takım halinde çalışabilme, Zamanı etkili kullanma, Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme, Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme, Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitsel oyunlarla ilgili temel beceriler kazanma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslık |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
2 |
Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
3 |
Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
4 |
Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
5 |
Duygusal gelişim |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
6 |
Zihinselgelişim |
ilgili kaynaklandan yararlanma |
Anlatım yöntemi |
|
7 |
Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
10 |
Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
11 |
Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
12 |
Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
13 |
Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
14 |
Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
15 |
Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması |
uygulama |
Anlatım yöntemi |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çamlıyar H.,Çamlıyar H., “ Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun”, 2011, MANİSA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
1 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
2 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
1 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
3 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|