Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hareket Eğitimi Ve Oyun

Dersin Kodu : AY 363

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FAHRİ ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı, Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, Takım halinde çalışabilme, Zamanı etkili kullanma, Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme, Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme, Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği : Eğitsel oyunlarla ilgili temel beceriler kazanma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslık


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
5 Duygusal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
6 Zihinselgelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Anlatım yöntemi
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları uygulama Anlatım yöntemi
8 Vize Vize Vize
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları uygulama Anlatım yöntemi
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları uygulama Anlatım yöntemi
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları uygulama Anlatım yöntemi
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları uygulama Anlatım yöntemi
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması uygulama Anlatım yöntemi
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması uygulama Anlatım yöntemi
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması uygulama Anlatım yöntemi
16/17 Final Sınava hazırlık Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çamlıyar H.,Çamlıyar H., “ Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun”, 2011, MANİSA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 1
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3