|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Hukuk |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersin sonunda öğrencinin hukukun temel kavramlarına hakim olması beklenir. Dersin sonunda öğrenci Turk hukuk sisteminin işleyişini tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Hukuka giris dersinin amaci ogrencilerin hukuka hakim olan genel kavramlar ve hukuk duzeni basta olmak uzere, ozellikle hukuka neden ihtiyac duyuldugu, hukuk alaninda kullanilan metodlar ve hukuk dallari hakkinda bilgi sahibi olmalarini saglamaktir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste hukukun temel kavramlari, hukukun kaynaklari, hukuk ve sosyal dozen arasindaki iliski, hukukun sujeleri, hukukun dallari ve turk yargi sistemi ele alinan baslica konulardir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı hakkında bilgi verilmesi. Hukukun Anlamı ve Toplumu Düzenleyen Kurallar |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
2 |
Hukuk Kavramı ve Unsurları, Hukuk Kurallarının Niteliği,Müeyyide Kavramı ve Türleri.
Pozitif Hukukun Dalları |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
3 |
Hukukun Kaynakları; Yazılı ve Yazılı Olmayan Kaynaklar, Yardımcı Kaynaklar. |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru Cevap |
|
4 |
Hukuk Kurallarının Uygulanması, Pozitif Hukukun Dalları. |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
5 |
Hak Kavramı ve Hakkın Türleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap |
|
6 |
Hakların Kazanılması ve Kaybı, Hakları Kazandıran ve Kaybettiren Etkenler ve Hukuki İşlemin Türleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
7 |
Hakların Kazanılmasında İyi niyet (Sübjektif İyi niyet) |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru Cevap |
|
8 |
Ara sinav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Hakların Korunması |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru Cevap |
|
10 |
Kişilik ve Çeşitleri, Kişiliğin kazanılması ve sona ermesi |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru Cevap |
|
11 |
Kişinin Ehliyetleri, Hak Ehliyeti-Fiil Ehliyeti; FiilEhliyetinin Şartları ve Kapsamı |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
12 |
Yerleşim Yeri (İkametgah), Unsurları ve Türleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
13 |
Zilyetlik, Tapu Sicili:Kavram, Unsurları, Tapu Siciliİşlemleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
14 |
Mülkiyet: Kavram, Konusu, Türleri, Kazanılması |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Ders Anlatımı, Soru Cevap |
|
15 |
Örnek olay çözümü |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap |
|
16/17 |
Final Sinavi |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gürpınar, Bünyamin/Oğurlu, Yücel, Introduction to Turkish law, Oniki levha yayincilik, Ankara 2010.
Guriz. Adnan, Hukuk Baslangici, Siyasal Kitabevi, Ankara 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
3 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
5 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
5 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|