|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antrenman Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 241 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci Dayanıklılık antrenmanında seviye belirleme testleri (Cooper veya 20 m. Mekik testi) konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Kuvvet antrenmanında seviye belirleme testleri (Tekrar sayısına göre maksimal belirleme, Bir tekrar maksimal, Kremer & Fleck artan yük, Süreye göre maksimal belirleme) konusunu bilir ve açıklar. Öğrenci, Sürat antrenmanında seviye belirleme testleri (Branşlara yönelik sürat testlerinin uygulanması) konusunu bilir ve açıklar. Öğrenci, Dayanıklılık antrenmanında fitness çalışmaları konusunu bilir ve açıklar. Öğrenci, Kuvvet antrenmanında fitness çalışmaları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Sürat antrenmanında fitness çalışmaları konusunu bilir ve açıklar. Öğrenci, Dayanıklılık antrenmanında antrenmanında salon çalışmaları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Kuvvet antrenmanında antrenmanında salon çalışmaları konusunu bilir ve açıklar. Öğrenci, Sürat antrenmanında saha ve salon çalışmaları konusunu bilir ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel tekrar
Dayanıklılık antrenmanında seviye belirleme testleri (Cooper veya 20 m. Mekik testi)
Kuvvet antrenmanında seviye belirleme testleri (Tekrar sayısına göre maksimal belirleme, Bir tekrar maksimal, Kremer & Fleck artan yük, Süreye göre maksimal belirleme)
Sürat antrenmanında seviye belirleme testleri (Branşlara yönelik sürat testlerinin uygulanması)
Dayanıklılık antrenmanında fitness çalışmaları
Kuvvet antrenmanında fitness çalışmaları
Sürat antrenmanında fitness çalışmaları
Dayanıklılık antrenmanında antrenmanında salon çalışmaları
Ara Sınav
Kuvvet antrenmanında antrenmanında salon çalışmaları
Sürat antrenmanında salon çalışmaları
Sürat antrenmanında salon çalışmaları
Sürat antrenmanında saha çalışmaları
Sürat antrenmanında saha çalışmaları
Genel tekrar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel tekrar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Dayanıklılık antrenmanında seviye belirleme testleri (Cooper veya 20 m. Mekik testi)
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Kuvvet antrenmanında seviye belirleme testleri (Tekrar sayısına göre maksimal belirleme, Bir tekrar maksimal, Kremer & Fleck artan yük, Süreye göre maksimal belirleme)
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Sürat antrenmanında seviye belirleme testleri (Branşlara yönelik sürat testlerinin uygulanması)
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Dayanıklılık antrenmanında fitness çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Kuvvet antrenmanında fitness çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Sürat antrenmanında fitness çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Dayanıklılık antrenmanında antrenmanında saha ve salon çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
10 |
Kuvvet antrenmanında antrenmanında saha ve salon çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Sürat antrenmanında saha ve salon çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Koordinasyon antrenmanında saha ve salon çalışmaları çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Esneklik antrenmanında saha ve salon çalışmaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Genel tekrar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Teori ve pratik sınav |
Teori ve pratik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003
Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı.
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007
Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004
Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997
Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 3. Baskı. Kalyoncu Spor Dan. Tic. Ltd. Şti. 2011
Weineck J. Futbolda kondisyon antrenmanı. Ankara. Spor yayımevive Kitap evi. 2011
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|