|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 237 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ZEHRA GİRMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spor olgusunun tanımı ve doğuşu, tarihsel süreç içinde kullanım biçimleri, Asya, Akdeniz, Avrupa ve Anadolu uygarlıklarında spor, antik ve modern olimpiyat oyunları ve Türkiye’deki sporun tarihçesini kavrama.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere spor olgusunun doğuşunu, Dünya’daki ve Türkiye’deki ve gelişimini, antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sporun geçmişi ve Olimpiyat oyunlarının tarihçesinin incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarihsel süreçte sporun tanımlanması |
Kaynak okuma |
ön araştırma |
|
2 |
Spor olgusunun doğuşu |
Kaynak okuma |
ön araştırma |
|
3 |
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
4 |
Sporun kullanım biçimleri |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
5 |
Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
6 |
Akdeniz uygarlıklarında spor |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
7 |
Antik olimpiyat oyunları |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) |
kaynak okuma, konu tekrarı |
ön araştırma |
|
10 |
Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
11 |
Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
12 |
Modern olimpiyat oyunları (1984-2008) |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
13 |
Türkiye’de sporun gelişimi |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
14 |
Genel tartışma ve değerlendirme |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
15 |
değerlendirme |
kaynak okuma, konu tekrarı |
araştırıp inceleme |
|
16/17 |
FİNAL |
FİNAL |
FİNAL |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Yunus Tayga. Türk Spor Tarihine Genel Bakış. GSGM Yayınları:87, Ankara, 1990. 2. Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985. 3. Suat Karaküçük. Olimpiyat Oyunları. BTGM Yayınları.Ankara, 1988. 4. Cüneyt Koryürek.Olimpiyatlar. Stil Matbaacılık. İstanbul, 2003. Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
2 |
2 |
4 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|