Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Tarihi

Dersin Kodu : AY 237

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ZEHRA GİRMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor olgusunun tanımı ve doğuşu, tarihsel süreç içinde kullanım biçimleri, Asya, Akdeniz, Avrupa ve Anadolu uygarlıklarında spor, antik ve modern olimpiyat oyunları ve Türkiye’deki sporun tarihçesini kavrama.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere spor olgusunun doğuşunu, Dünya’daki ve Türkiye’deki ve gelişimini, antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Sporun geçmişi ve Olimpiyat oyunlarının tarihçesinin incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel süreçte sporun tanımlanması Kaynak okuma ön araştırma
2 Spor olgusunun doğuşu Kaynak okuma ön araştırma
3 Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
4 Sporun kullanım biçimleri kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
5 Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
6 Akdeniz uygarlıklarında spor kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
7 Antik olimpiyat oyunları kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
8 Vize sınavı Vize sınavı Vize sınavı
9 Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) kaynak okuma, konu tekrarı ön araştırma
10 Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
11 Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
12 Modern olimpiyat oyunları (1984-2008) kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
13 Türkiye’de sporun gelişimi kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
14 Genel tartışma ve değerlendirme kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
15 değerlendirme kaynak okuma, konu tekrarı araştırıp inceleme
16/17 FİNAL FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   1. Yunus Tayga. Türk Spor Tarihine Genel Bakış. GSGM Yayınları:87, Ankara, 1990. 2. Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985. 3. Suat Karaküçük. Olimpiyat Oyunları. BTGM Yayınları.Ankara, 1988. 4. Cüneyt Koryürek.Olimpiyatlar. Stil Matbaacılık. İstanbul, 2003. Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 2 2 4
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3