Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Psikolojisi 2

Dersin Kodu : AY 236

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. EREN ULUÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Korku, kaygı, stres, uyarılmışlık kavramlarını öğrenerek, sportif performansa hangi düzeyde etki ettiklerini kavrar
Sporcuların karşılaştığı belirli problemleri öğrenerek, sporcuları motive ederken dikkat etmesi gereken önemli noktaları kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sportif performansla ilişkili motivasyon kavram ve kuramların öğretilmesi

Dersin İçeriği : Motivasyon kavramına genel bir bakış Motivasyon kuramları Kendine güven kuramları Kendine güven kuramları İçsel ve dışsal motivasyon İçsel ve dışsal motivasyon Dışsal ödüllerin içsel motivasyon üzerine etkisi Güvenli davranış Sporcuları ve takımı motive etme stratejileri Sporcuları ve takımı motive etme stratejileri Cinsiyet ve kendine güven Genç sporcuları içsel motivasyonklrının ve kendine güvenlerinin geliştirilmesi Genç sporcuları içsel motivasyonklrının ve kendine güvenlerinin geliştirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BESYO derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Motivasyon kavramına genel bir bakış Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
2 Motivasyon kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
3 Motivasyon kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
4 Kendine güven kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
5 Kendine güven kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
6 İçsel ve dışsal motivasyon Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
7 İçsel ve dışsal motivasyon Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
8 Ara sınav Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Dışsal ödüllerin içsel motivasyon üzerine etkisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
10 Güvenli davranış Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
11 Sporcuları ve takımı motive etme stratejileri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
12 Sporcuları ve takımı motive etme stratejileri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
13 Cinsiyet ve kendine güven Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
14 Genç sporcuların içsel motivasyonlarının ve kendine güvenlerinin geliştirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
15 Genç sporcuların içsel motivasyonlarının ve kendine güvenlerinin geliştirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
16/17 Final sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kuter, M; Öztürk, F: Antrenör ve Sporcu Elkitabı. Bağırgan Yayınevi. Bursa. 1997.
 Biçer T. Yaşamda ve Sporda Doruk Performans, Başarının Zihinsel Dinamikleri, Beyaz Yayınları 3. Baskı, İstanbul,1998.
 Weinberg R.S., Gould D.,; Foundations of Sport and Exercise Psychology.thırd edition, Human Kinetics,USA.2003.
 Başer E. Uygulamalı Tiryaki Ş.; Spor Psikolojisi, Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama.Eylül Kitap ve Yayınevi, Yenişehir, Ankara,2000.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 5
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4