Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki İngilizce I |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ASLICAN DEĞERLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Anternörlükle ilgili terimleri tanır.
Spor branşlarındaki ortak terimleri tanır.
Sözlü komutları dinler ve tepki verir. Kişisel özelliklerini, bilgi ve detayları yazar
Kişisel özelliklerini, bilgi ve detayları yazar.
Resmi mektup yazar
Resmi olmayan mektup yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda ve herhangi bir konuda İngilizce´de makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurmalarını, alanlarıyla ilgili metinleri okuyarak makul bir düzeyde anlamalarını ve tepki vermelerini, günlük dilde konuşulan İngilizce´yi anlamalarını, ve değişik metinler aracılığıyla kendi alanlarında bilgi donanımını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Antrenörlük ile ilgili tanımların yapılması. Çeviri çalışmaları (Çocuklarda spor). Genel İngilizce (Sıfatların dercelendirilmesi). Çeviri çalışmaları (Antremanın çocuklarda büyüme ve gelişmeye etkisi). CV, Resmi ve resmi olmayan mektup yazma. Çeviri çalışmaları (Çocuklarda başarının anlamı). Çeviri çalışmaları (Sporda yaralanma). Çeviri çalışmaları (Sporda beslenme)
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslikler. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries(week1) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
2 |
Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day (week2) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
3 |
Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns (week3) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
4 |
Talking about a holiday- a, an, any, some (week4) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
5 |
Talking about possessions-have/has got(week5) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
6 |
Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some(week6) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
7 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities ( week7) |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
8 |
Midterm exam |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
10 |
Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
11 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
12 |
Past simple irregular verbs |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
13 |
Interviewing your partner and writing an article |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
14 |
Revision of tenses |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
15 |
Generall again |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım. |
|
16/17 |
Final Exam |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
3 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
0 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
0 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|