|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Fizyolojisi II |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 227 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kuvvet ve dayanıklılık sporlarında meydana gelen fizyolojik farklılıkların anlaşılması
Antrenmanla meydana gelen akut ve kronik değişikliklerin anlaşılması
Su içi egzersizleri , yüzme fizyolojisi ve dalış fizyolojisinin anlaşılması
Yüksek rakımda vücutta nelerin değiştiğinin ve bunların fizyolojisinin anlaşılması
Kadın fizyolojisi ve egzrsizle olan ilişkisinin anlaşılması.
Çocuk fizyolojisi ve egzersizle olan ilişkisinin anlaşılması.
Farklı çevre koşullarında meydana gelen fizyolojik değişikliklerin anlaşılması
Değişik hastalaıklarda egzersizle birlikte meydana gelen değişimlerin anlaşılması.
Doping kavramı, çeşitleri ve vücutta meydana getirdikleri etkilerin anlaşılması.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Egzersiz fizyolojisi ve farklı koşullarda vücutta meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları
Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları
Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum)
Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojisi
Su altı fizyolojisi
Yüksek rakım fizyolojisi
Yüksek rakım fizyolojisi
Kadınlarda spor
Çocuklarda spor
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor.
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor.
Metabolik hastalıklarda spor
Metabolik hastalıklarda spor
Genel Tekrar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
2 |
Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
3 |
Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
4 |
Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojis |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
5 |
Su altı fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
6 |
Yüksek rakım fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
7 |
Kadınlarda spor |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Çocuklarda spor |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
10 |
Değişik çevre koşullarında spor |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
11 |
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
12 |
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
13 |
Metabolik hastalıklarda spor |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
14 |
Doping |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
15 |
Doping |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunum |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
Berne M.R, Levy N.M,Koeppen M.B, Stanton B.A, Fizyoloji, 5.baskı, 2008
Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
1 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
1 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
1 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
1 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
1 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
1 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
1 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|