Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antrenman Bilgisi 2

Dersin Kodu : AY 140

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, öğrenilenleri tekrarlar ve eksiklerini bilir ve tamamlar.
Öğrenci, Kalp atım sayısı ve antrenman ilişkisi konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Dayanıklılık antrenmanı konusunu bilir ve açıklar
Öğrenci, Kuvvet antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Sürat antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Esneklik antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Koordinasyon antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Birim antrenman ve planlaması konusunu bilir açıklar.
Öğrenci, Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama konusunu bilr ve açıklar.
Öğrenci, Kısa süreli (Makro Döngü) planlama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Yıllık planlama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Uzun süreli planlama konusunu bilir ve açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciye Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Tanışma, Antrenman Nedir? Öğrenilenlerin tekrarlanması ve eksiklerin tamamlanmasını. Kalp atım sayısı ve antrenman Dayanıklılık antrenmanı Kuvvet antrenmanı Sürat antrenmanı Esneklik antrenmanı Koordinasyon antrenmanı Birim antrenman ve planlama Ara Sınav Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama Kısa süreli (Makro Döngü) planlama Yıllık planlama Uzun süreli planlama Genel tekrar Final sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, Antrenman Nedir? Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
2 Öğrenilenlerin tekrarlanması ve eksiklerin tamamlanmasını. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
3 Kalp atım sayısı ve antrenman Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
4 Dayanıklılık antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
5 Kuvvet antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
6 Sürat antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
7 Esneklik antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
8 Ara Sınav Sınav sınav
9 Koordinasyon antrenmanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
10 Birim antrenman ve planlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
11 Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
12 Kısa süreli (Makro Döngü) planlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
13 Yıllık planlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
14 Uzun süreli planlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
15 Genel tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
16/17 Final Sınavı Exam Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003
 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı.
 Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
 Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007
 Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004
 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997
 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 3. Baskı. Kalyoncu Spor Dan. Tic. Ltd. Şti. 2011
 Weineck J. Futbolda kondisyon antrenmanı. Ankara. Spor yayımevive Kitap evi. 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3