|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antrenman Bilgisi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 140 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, öğrenilenleri tekrarlar ve eksiklerini bilir ve tamamlar.
Öğrenci, Kalp atım sayısı ve antrenman ilişkisi konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Dayanıklılık antrenmanı konusunu bilir ve açıklar
Öğrenci, Kuvvet antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Sürat antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Esneklik antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Koordinasyon antrenmanı konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Birim antrenman ve planlaması konusunu bilir açıklar.
Öğrenci, Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama konusunu bilr ve açıklar.
Öğrenci, Kısa süreli (Makro Döngü) planlama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Yıllık planlama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Uzun süreli planlama konusunu bilir ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanışma, Antrenman Nedir?
Öğrenilenlerin tekrarlanması ve eksiklerin tamamlanmasını.
Kalp atım sayısı ve antrenman
Dayanıklılık antrenmanı
Kuvvet antrenmanı
Sürat antrenmanı
Esneklik antrenmanı
Koordinasyon antrenmanı
Birim antrenman ve planlama
Ara Sınav
Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama
Kısa süreli (Makro Döngü) planlama
Yıllık planlama
Uzun süreli planlama
Genel tekrar
Final sınavı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Antrenman Nedir?
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
2 |
Öğrenilenlerin tekrarlanması ve eksiklerin tamamlanmasını.
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
3 |
Kalp atım sayısı ve antrenman
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
4 |
Dayanıklılık antrenmanı
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
5 |
Kuvvet antrenmanı
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
6 |
Sürat antrenmanı
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
7 |
Esneklik antrenmanı
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
sınav |
|
9 |
Koordinasyon antrenmanı
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
10 |
Birim antrenman ve planlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
11 |
Kısa süreli (Mikro Döngü) planlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
12 |
Kısa süreli (Makro Döngü) planlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
13 |
Yıllık planlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
14 |
Uzun süreli planlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
15 |
Genel tekrar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Exam |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003
Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı.
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007
Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004
Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997
Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 3. Baskı. Kalyoncu Spor Dan. Tic. Ltd. Şti. 2011
Weineck J. Futbolda kondisyon antrenmanı. Ankara. Spor yayımevive Kitap evi. 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|