Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antrenman Bilgisi 1

Dersin Kodu : AY 135

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Antrenmanın ne olduğunu bilirve açıklar.
Öğrenci, antrenmanın amaçları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması konusunu bilir, Antrenman Sistemi konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Uyum konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, doruklama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, doruk antrenman konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, sürantrenman konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, yenilenme (Toparlanma) konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, enerji kaynakları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, özelleşme ve Bireyselleşme) İlkelerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme) İlkelerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman Yüklenme (Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı, Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı) çeşitlerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman Yüklenme (Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme) Yöntemlerini bilir ve açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AB 107 Temel Eğitim ( Futbol ) 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciye Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Tanışma, Antrenman Nedir? Antrenmanın Amaçları Nelerdir? Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması, Antrenman Sistemi, Uyum, Doruklama Sürantrenman, Yenilenme (Toparlanma) Enerji Kaynakları Ara Sınav Antrenman İlkeleri (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, Özelleşme ve Bireyselleşme) Antrenman İlkeleri (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme) Antrenman Yüklenme çeşitleri(Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı) Antrenman Yüklenme çeşitleri( Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı) Antrenman Yüklenme Yöntemleri(Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme) Genel tekrar Final Sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, Antrenman Nedir? Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
2 Antrenmanın Amaçları Nelerdir? Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
3 Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması, Antrenman Sistemi, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
4 Uyum, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
5 Doruklama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
6 Sürantrenman, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
7 Yenilenme (Toparlanma) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
8 Vize Vize Vize
9 Enerji Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler teori ve pratik sınav
10 Antrenman (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, Özelleşme ve Bireyselleşme) İlkeleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
11 Antrenman İlkeleri (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
12 Antrenman Yüklenme (Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı) çeşitleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
13 Antrenman Yüklenme ( Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı) çeşitleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
14 Antrenman Yüklenme (Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme) Yöntemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
15 Genel tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT
16/17 Final Sınavı teori ve pratik sınav teori ve pratik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007
 Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003
 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı.
 Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004
 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997
 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 3. Baskı. Kalyoncu Spor Dan. Tic. Ltd. Şti. 2011
 Weineck J. Futbolda kondisyon antrenmanı. Ankara. Spor yayımevive Kitap evi. 2011
 Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3