|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antrenman Bilgisi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 135 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, Antrenmanın ne olduğunu bilirve açıklar.
Öğrenci, antrenmanın amaçları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması konusunu bilir, Antrenman Sistemi konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Uyum konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, doruklama konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, doruk antrenman konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, sürantrenman konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, yenilenme (Toparlanma) konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, enerji kaynakları konusunu bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, özelleşme ve Bireyselleşme) İlkelerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme) İlkelerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman Yüklenme (Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı, Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı) çeşitlerini bilir ve açıklar.
Öğrenci, Antrenman Yüklenme (Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme) Yöntemlerini bilir ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 107 Temel Eğitim ( Futbol ) 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye Antrenman Bilgisi konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanışma, Antrenman Nedir?
Antrenmanın Amaçları Nelerdir?
Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması, Antrenman Sistemi,
Uyum,
Doruklama
Sürantrenman,
Yenilenme (Toparlanma)
Enerji Kaynakları
Ara Sınav
Antrenman İlkeleri (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, Özelleşme ve Bireyselleşme)
Antrenman İlkeleri (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme)
Antrenman Yüklenme çeşitleri(Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı)
Antrenman Yüklenme çeşitleri( Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı)
Antrenman Yüklenme Yöntemleri(Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme)
Genel tekrar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Antrenman Nedir?
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
2 |
Antrenmanın Amaçları Nelerdir?
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
3 |
Beceri ve Spor Dallarının Sınıflaması, Antrenman Sistemi,
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
4 |
Uyum,
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
5 |
Doruklama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
6 |
Sürantrenman,
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
7 |
Yenilenme (Toparlanma)
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Enerji Kaynakları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
teori ve pratik sınav
|
|
10 |
Antrenman (Etkin katılım, çok yönlü gelişim, Özelleşme ve Bireyselleşme) İlkeleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
11 |
Antrenman İlkeleri (çeşitlilik, Modelleme ve Aşamalı artan yüklenme) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
12 |
Antrenman Yüklenme (Yüklenme şiddeti, Yüklenme kapsamı) çeşitleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
13 |
Antrenman Yüklenme ( Yüklenme sıklığı, Antrenman sıklığı) çeşitleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
14 |
Antrenman Yüklenme (Tekrar, İntensiv interval, Ekstensiv interval ve Devamlı yüklenme) Yöntemleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
15 |
Genel tekrar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
ANLATIM, TARTIŞMA, SORU- YANIT |
|
16/17 |
Final Sınavı |
teori ve pratik sınav |
teori ve pratik sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007
Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003
Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006
Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı.
Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004
Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997
Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994
Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 3. Baskı. Kalyoncu Spor Dan. Tic. Ltd. Şti. 2011
Weineck J. Futbolda kondisyon antrenmanı. Ankara. Spor yayımevive Kitap evi. 2011
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|