Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fonksiyonel Anatomi

Dersin Kodu : AY 126

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sinir sistemi anatomisini tanımlar
Temel biyomekanik kanunları açıklar
Ekstemite kaslarına esnetme ve kuvvetlendirme çalışması yaptırır
Gövde kaslarını esnetme ve kuvvetlendirmesini bilir
Kasın korunma mekanizmasını tanımlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sinir sisteminde yer alan oluşumları ve genel işleyiş akışını tanımlar.Biyomenik temel prensiplerle kas iskelet sisteminde esnetme ve kuvvetlendirme çalışması yaptırır.

Dersin İçeriği : 1.sinir sisteminin özellikleri 2. Hareket ile ilgili bilgiler 3.Kemikler, eklemler ve kasların özellikleri 4.Biyomekanik kavramlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sinir sistemi Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
2 Kasların çalışma ilkeleri Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
3 Kas sinir sistemi bağlantısı Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
4 Kasın korunma mekanizması Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
5 Esnetme ve germe çalışmaları Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
6 Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
7 Temel biyomekanik kavramlar Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
8 Yerçekimi etkileri Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
9 ARA SINAV Dersin çalışılması Test sınavı
10 Üst ekstremite kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
11 Alt ekstremite kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
12 Gövde kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
13 Atma sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
14 Uzun atlama sırasında anatomik ve biyomekanik analiz Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
15 Diğer sporlar sırasında anatomik ve biyomekanik analiz Ders kitabından dersin okunması Power point ile sunum
16/17 Final sınavı Dersin çalışılması Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnternet veri tabanları
 Fahri Dere,Behice Durgun.Spor Eğitimi İçin Fonsiyonel Anatomi
 Haydar Demirel, Nazan Koşar (2006). Human Anatomy and Kinesiology. Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 1
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 2
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 2 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3