|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Yaklaşımı Ve Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC307 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje yaklaşımının ne olduğunu açıklar
Proje yaklaşımının dayandığı felsefi temelleri bilir Proje yaklaşımının çocuklara sağladığı yararları açıklar Proje yaklaşımında öğretmene düşen görevleri bilir Proje yaklaşımın aşamalarını bilir Konu seçiminde göz önüne alınması gereken ilkeleri açıklar
Okul öncesi dönem çocuklarına uygun projeler planlar, uygular ve değerlendirir Proje çalışmaları sırasında aile katılımı stratejileri geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Proje yaklaşımının tanımı, amaçları, çocuğa sağladığı yararlar, proje yaklaşımı konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması ve proje çalışmalarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konusunda deneyim sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje yaklaşımının tanımı, felsefi temelleri, çocuğa sağladığı yararlar, okul öncesi eğitimde proje çalışmalarının yeri ve amacı, proje konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken ilkeler, proje yaklaşımının aşamaları (planlama, uygulama ve değerlendirme), proje yaklaşımında aile katılımı, proje hazırlama ve uygulama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı |
|
|
|
2 |
Proje yaklaşımının tanımı ve felsefi temelleri |
|
|
|
3 |
Proje yaklaşımının amaçları, çocuklara sağladığı yararlar |
|
|
|
4 |
Proje yaklaşımında konu seçimi |
|
|
|
5 |
Proje çalışmasının planlanması ve projeye başlama |
|
|
|
6 |
Kavram haritası oluşturma |
|
|
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Uygulama: alan çalışması ve sınıfa dönüş |
|
|
|
9 |
Projeyi sonlandırma |
|
|
|
10 |
Projenin değerlendirilmesi |
|
|
|
11 |
Grup projelerinin hazırlanması |
|
|
|
12 |
Grup projelerinin hazırlanması |
|
|
|
13 |
Grup projelerinin sunumu |
|
|
|
14 |
Grup projelerinin sunumu |
|
|
|
15 |
Yıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Avcı, N. (2005). Fen ve Doğa Eğitiminde Proje Yaklaşımı. Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (Ed. Sevinç, M.). İstanbul: Morpa Kültür yayınları.
Temel, F., Kandır, A., Erdemir, N., & Koçer Çiftçibaşı, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Kandır, A., & Kurt, F. (2010). Proje Temelli Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Tuğrul, B. (2002). Proje Yaklaşımının Temel Özellikleri. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1 (6–7); 71–79
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
3 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
5 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
3 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
26 |
26 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|