|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kukla Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC309 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Erken çocukluk eğitiminde kuklalarla ilgili temel kavramları açıklar Erken çocukluk eğitiminde kuklaların önemini açıklar El kuklası, gölge kukla, vücut kuklası gibi bazı kuklaları tasarlar El kuklası, gölge kukla, vücut kuklası gibi bazı kuklaları kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Erken çocukluk döneminde kuklalarla iligli temel kavramları açıklar ve önemini farkeder. Bazı kuklaları yapar ve kullanır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Erken çocukluk döneminde kuklalarla iligli temel kavramları açıklar ve önemini farkeder. Bazı kuklaları yapar ve kullanır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Erken çocukluk eğitiminde kuklalarla ilgili temel kavramları açıklar |
Konu ilgili kaynakları okur |
Anlatım, gösterme, beyin fırtınası |
|
2 |
Erken çocukluk eğitiminde kuklaların önemini açıklar |
Konu ilgili kaynakları okur |
Anlatım, gösterme, beyin fırtınası |
|
3 |
El kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
4 |
Parmak kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
5 |
Yüzük kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
6 |
Kese kağıdı kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
7 |
Kaşık kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Arasınava hazırlık |
Öğrenci portfolyosu |
|
9 |
Külah kuklası planlar ve yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
10 |
Gölge kuklası planlar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
11 |
Gölge kuklası yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
12 |
Vücut kuklası planlar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
13 |
Vücut kuklası yapar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
14 |
Çorap kuklası yapar ve planlar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
15 |
Eldiven kuklası yapar ve planlar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlık |
Öğrenci portfolyosu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Champlin, C. (1998). storytelling with puppets, American Lİbrary Association, Chicago, USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
2 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
9 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|