Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ev Merkezli Erken Çocukluk Eğitimi

Dersin Kodu : OSC421

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Dünya ve ülkemizde uygulanan ev temelli erken çocukluk eğitim modellerin farkına varır.
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ülkemizde ve diğer ülkelerde uygulanmakta olan ev merkezli erken çocuklu eğitim modellere ilişkin bilgiler vermek ve ev merkezli erken çocukluk uygulamaları yapmak

Dersin İçeriği : Ders uygulamalı bir derstir. Öğretmen adayı her hafta ev merkezli eğitim programı hazırlar ve ev ziyareti yaparak hazırladığı programı anne ve çocuğu ile birlikte uygular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıfta ve sahada


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ve okul öncesinde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme tartışma
2 Dünyada ve Türkiye´de uygulanan ev merkezli aile eğitim programlarını inceleme Ziyaret edilecek aile hakkında bilgi sunma okuma ve araştırma tartışma
3 Hazırlanan ev merkezli programı inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
4 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
5 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
6 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
7 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
8 Vize etkinlik dosyası hazırlama etkinlik dosyası sunumu
9 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
10 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
11 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
12 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
13 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
14 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
15 Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme program ve etkinlik örnekleri hazırlama tartışma
16/17 Dönem boyunca yapılan ev ziyaretlerini ve verilen eğitimi değerlendirme Dersi değerlendirme ve dosya teslimi etkinlik dosyası hazırlama etkinlik dosyası teslim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Makale, ders notları, fotokopiler
 Aktaş Arnas, Y. (Editör) (2011) Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5