Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ev Merkezli Erken Çocukluk Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. Dünya ve ülkemizde uygulanan ev temelli erken çocukluk eğitim modellerin farkına varır. Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemizde ve diğer ülkelerde uygulanmakta olan ev merkezli erken çocuklu eğitim modellere ilişkin bilgiler vermek ve ev merkezli erken çocukluk uygulamaları yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders uygulamalı bir derstir. Öğretmen adayı her hafta ev merkezli eğitim programı hazırlar ve ev ziyareti yaparak hazırladığı programı anne ve çocuğu ile birlikte uygular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıfta ve sahada |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve okul öncesinde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme |
|
tartışma |
|
2 |
Dünyada ve Türkiye´de uygulanan ev merkezli aile eğitim programlarını inceleme
Ziyaret edilecek aile hakkında bilgi sunma |
okuma ve araştırma |
tartışma |
|
3 |
Hazırlanan ev merkezli programı inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
4 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
5 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
6 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
7 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
8 |
Vize |
etkinlik dosyası hazırlama |
etkinlik dosyası sunumu |
|
9 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
10 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
11 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
12 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
13 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
14 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
15 |
Bir önceki haftayı değerlendirme ve gelecek haftanın programını inceleme ve değerlendirme |
program ve etkinlik örnekleri hazırlama |
tartışma |
|
16/17 |
Dönem boyunca yapılan ev ziyaretlerini ve verilen eğitimi değerlendirme
Dersi değerlendirme ve dosya teslimi |
etkinlik dosyası hazırlama |
etkinlik dosyası teslim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|