Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özl Antreman Bilg(aletli Cimnastik

Dersin Kodu : AE 418

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Artistik Cimnastik antrenman temellerini tanımlayabilir ve uygulayabilir
1.1. Artistik Cimnastikte kullanılan istasyon çalışmalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
1.2. Artistik Cimnastikte enerji metabolizması sürecini tanımlayabilir
1.3. Artistik Cimnastikte temel motorik özellikleri geliştirici antrenman programı hazırlayabilir
2. Artistik Cimnastikte orta düzeydeki hareketleri uygulayabilir.
2.1. Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir.
2.2. Kartvil Salto hareket analiz edebilir ve uygulayabilir.
2.3. Paralelde Öne Salto bitirişi hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir
2.4. Atlama Beygirinde Uberslak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AE 418 Uzmanlık Dalı Özl Antreman Bilg(aletli Cimnastik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tüm aletlerde yüksek tekniklerin analizi, Teorik ve uygulama, antrenman proğramı hazırlama, Seri sunumları

Dersin İçeriği : tüm aletlerde teorik ve uygulamalı çalışmalar yapabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : cimnastik salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Aletlerde daha önce öğrenilmiş hareketlerin tekrarı ve temel kuvvetin geri kazanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
2 İstasyon çalışmaları.Enerji metabolizması oluşum aşamaları. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
3 Yerde öne saltodan bağlantı hareketlerinin Analizi.Trambolin kullanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
4 Kartvil flik-flak hareketinin analizi. Kuvvet dinamikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
5 Cimnastikte kullanılan yardımcı araçların fonksiyonları, temel becerilerin gelişiminde bu araçların kullanımı. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
6 Yer aletinde açık saltonun teknik analizi.kuvvet dinamiklerinin incelenmesi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
7 Barfiks aletinde temel becerilerin çalışılması. Ters ve düz devir çalışmaları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
8 sınav teorik / uygulama
9 Yerde geriye saltonun teknik analizi. hareketin kuvvet dinamiklerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
10 Atlama masasında, Yamashita, tsukhara, überslak-öne salto hareketlerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
11 paralelde kipe hareketlerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
12 Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
13 halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
14 halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
15 halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik / uygulama
16/17 final sınavı teorik / uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991 2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983 3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998 4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983
 
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 5
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 5
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 202
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.08
Dersin AKTS Kredisi: 8