|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özl Antreman Bilg(aletli Cimnastik |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MURAT SANRI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Artistik Cimnastik antrenman temellerini tanımlayabilir ve uygulayabilir 1.1. Artistik Cimnastikte kullanılan istasyon çalışmalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir. 1.2. Artistik Cimnastikte enerji metabolizması sürecini tanımlayabilir 1.3. Artistik Cimnastikte temel motorik özellikleri geliştirici antrenman programı hazırlayabilir 2. Artistik Cimnastikte orta düzeydeki hareketleri uygulayabilir. 2.1. Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir. 2.2. Kartvil Salto hareket analiz edebilir ve uygulayabilir. 2.3. Paralelde Öne Salto bitirişi hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir 2.4. Atlama Beygirinde Uberslak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AE 418 Uzmanlık Dalı Özl Antreman Bilg(aletli Cimnastik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm aletlerde yüksek tekniklerin analizi,
Teorik ve uygulama, antrenman proğramı hazırlama,
Seri sunumları
|
|
Dersin İçeriği |
: |
tüm aletlerde teorik ve uygulamalı çalışmalar yapabilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aletlerde daha önce öğrenilmiş hareketlerin tekrarı ve temel kuvvetin geri kazanımı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
2 |
İstasyon çalışmaları.Enerji metabolizması oluşum aşamaları. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
3 |
Yerde öne saltodan bağlantı hareketlerinin Analizi.Trambolin kullanımı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
4 |
Kartvil flik-flak hareketinin analizi. Kuvvet dinamikleri |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
5 |
Cimnastikte kullanılan yardımcı araçların fonksiyonları, temel becerilerin gelişiminde bu araçların kullanımı. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
6 |
Yer aletinde açık saltonun teknik analizi.kuvvet dinamiklerinin incelenmesi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
7 |
Barfiks aletinde temel becerilerin çalışılması. Ters ve düz devir çalışmaları |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
8 |
sınav |
|
teorik / uygulama |
|
9 |
Yerde geriye saltonun teknik analizi. hareketin kuvvet dinamiklerinin analizi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
10 |
Atlama masasında, Yamashita, tsukhara, überslak-öne salto hareketlerinin analizi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
11 |
paralelde kipe hareketlerinin analizi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
12 |
Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
13 |
halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
14 |
halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
15 |
halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
teorik / uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
teorik / uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991
2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983
3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998
4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
4 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 202 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|