Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf Sanatı Ve Çekim Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SAB103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HAKAN DEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fotoğraf makinalarını tanır. Fotoğraf makinalarının çeşit ve parçaları hakkında bilgi sahibi olur. Fotoğraf makinalarının parçalarının fonksiyonlarını öğrenir. Farklı mekan, ışık ve hareket ortamlarında fotoğraf çekme becerisini kazanır. Fotoğraflarda estetik/artistik netelikleri fark edebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotoğraf makinelerini ve türlerini tanımak.
Fotoğraf makinelerinin fonksiyon ve özelliklerini kavramak
Değişik hava ve ışık koşullarında kullanabilme becerisini kazanmak.
Sanatsal fotoğraf çekebilme bilgi ve deneyimini kazanmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel algı nedir?
Hangi olay ve olgular görsel anlamda sanatsal nitelik taşır?
Fotoğraf makinelerinin tarihçesi
Kaç çeşit fotoğraf makinesi vardır?
Fotoğraf makinelerinin parçaları, özellikleri, fonksiyonları
Çekilen fotoğrafların kritiği nasıl yapılır?
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat eğitimi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fotoğraf makinelerinin tarihçesi |
Fotoğraf makinaları hakkında ön araştırma |
Anlatım ve sunu |
|
2 |
Fotoğraf makinelerinin türleri ve özellikleri |
Fotoğraf makinaları hakkında ön araştırma |
Eski ve yeni makinelerin karşılaştırılması
Anlatım.
|
|
3 |
Mekanik ve digital fotoğraf makinaları arasındaki farkların kavramı |
Makine örneklerinin incelenmesi |
Anlatım soru cevap |
|
4 |
Fotoğraf makinaların aksesuarlarının tanıtımı |
Makine örneklerinin incelenmesi |
Görsellerin incelenmesi |
|
5 |
Fotoğraf makinelerinin parçalarının tanıtımı ve fonksiyonları. |
Parçaların tanıtımı için ön hazırlıkların yapılması |
Parçaların incelenmesi |
|
6 |
Görmek ve bakmak nedir?
Görsel algı nedir?
Olay ve olgulara nasıl bakarız?
|
Örneklere yer verilmesi |
Düz anlatım, tartışma. |
|
7 |
Farklı ortamlarda, fotoğraf çekimi nasıl yapılır? |
Ortamlar ve mekanlar üzerinde araştırma |
Düz anlatım, tartışma. |
|
8 |
Ara değerlendirme(Vize) |
|
|
|
9 |
Fotoğraf çekim teknik ve becerileri nasıl kazanılır? |
Teknikler üzerinde araştırma |
Küçük grup tartışmaları |
|
10 |
Çekimlerde ayarlar nasıl yapılır?
Deneysel çekimlere başlangıç.
|
İlgili kitap ve diğer görsellerin incelenmesi |
Düz anlatım, tartışma ve uygulamalar |
|
11 |
Deneysel çekimler |
Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması |
Çekim pratikleri |
|
12 |
Deneysel çekimler |
Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması |
Çekim pratikleri |
|
13 |
Deneysel çekimler |
Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması |
Çekim pratikleri |
|
14 |
Deneysel çekimler |
Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması |
Çekim pratikleri |
|
15 |
Deneysel çekimlerin raporlaştırılması ve kritiklerin yapılması. |
Critical to the preparation of a class. |
Sınıfça tartışma ve kritik yapılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
2 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|