Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Halk Dansları Uygulamaları

Dersin Kodu : SAA107

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk Halk danslarının oluşum, oynanış nedenlerini kavrar.
Türk halk danslarının yaygınlığını, Türk toplumu içinde ona verilen önemini öğrenir.
Farklı yöresel halk danslarını kendi sosyal ortamında oynar
Farklı hareketlerin performansı sonucunda koordinasyon ve motorsal becerisini arttırır
Farklı yöre danslarının performansıyla ezgi ve ritim duygusunu geliştirir
Kişilerarası iletişim becerileri gelişir
Ekip çalışması bilinci oluşur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Klasik Gitar Öğretimi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar aracılığıyla Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürünü öğretmek, öğrendikleri Türk halk danslarını oynama ve öğretme bilgi ve becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar ve Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürü

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Drama Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler Yok Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
2 Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
3 Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı ve Delilo Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
4 Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Demirci ve Dikhalay Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
5 Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Dikhalay, Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
6 Seymen performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Misket Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
7 Seymen performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Misket Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
8 Vize Öğrenilen hareketlerin tekrarı Uygulama
9 Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Arabaya Taş Koydum Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
10 Trakya Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Kız Karşılaması Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
11 Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
12 Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı ve Horon kurma Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
13 Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
14 Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar Öğrenilen hareketlerin tekrarı Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma
16/17 Final Öğrenilen hareketlerin tekrarı uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BORATAV, Pertev Naili 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı 5.Baskı. Gerçek Yayınevi,
 GÖZAYDIN, Nevzat Folklor Dünyasından. Birinci Baskı,Yargı Yayınları,Ankara 1990
 DEMİRSİPAHİ, Cemil Türk Halk Oyunları "İş Bankası Kültür Yayınları, Folklor Dizisi: 2"Ankara1 975
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 3
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 3
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 0
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 3
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 4
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3