|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Dansları Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
SAA107 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk Halk danslarının oluşum, oynanış nedenlerini kavrar. Türk halk danslarının yaygınlığını, Türk toplumu içinde ona verilen önemini öğrenir. Farklı yöresel halk danslarını kendi sosyal ortamında oynar Farklı hareketlerin performansı sonucunda koordinasyon ve motorsal becerisini arttırır Farklı yöre danslarının performansıyla ezgi ve ritim duygusunu geliştirir Kişilerarası iletişim becerileri gelişir Ekip çalışması bilinci oluşur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Klasik Gitar Öğretimi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar aracılığıyla Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürünü öğretmek, öğrendikleri Türk halk danslarını oynama ve öğretme bilgi ve becerisi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk danslarının geniş oyun dağarından seçilmiş çeşitli danslar ve Türk ritim, müzik, giysi ve oyun kültürü |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Drama Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler
|
Yok |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
2 |
Halay, Bar, Horon, Zeybek ve Karşılamalardan seçilmiş temel hareketler |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
3 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Halebi, Adana Üçayağı ve Delilo |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
4 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Demirci ve Dikhalay |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
5 |
Halay performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Dikhalay, |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
6 |
Seymen performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Misket |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
7 |
Seymen performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Misket |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
8 |
Vize |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Uygulama |
|
9 |
Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Arabaya Taş Koydum |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
10 |
Trakya Karşılama performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Kız Karşılaması |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
11 |
Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
12 |
Horon performanslarının ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri yansıtan Atabarı ve Horon kurma |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
13 |
Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
14 |
Ege yöresi Zeybek danslarından Harmandalı’nın ezgisel, ritmik ve hareketsel özellikleri |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
15 |
Genel tekrar |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
Düz Anlatı-Gösterip Yaptırma |
|
16/17 |
Final |
Öğrenilen hareketlerin tekrarı |
uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
BORATAV, Pertev Naili 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı 5.Baskı. Gerçek Yayınevi,
GÖZAYDIN, Nevzat Folklor Dünyasından. Birinci Baskı,Yargı Yayınları,Ankara 1990
DEMİRSİPAHİ, Cemil Türk Halk Oyunları "İş Bankası Kültür Yayınları, Folklor Dizisi: 2"Ankara1 975
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
3 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
3 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|