Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanatsal Biçimlendirme Ve Tasarım |
|
Dersin Kodu |
: |
SAA105 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatsal tasarımların ne olduğu, nasıl gerçekleştirildiğini kavrar İki ve üç boyutlu sanatsal etkinlikleri ayırt eder. Artistik tasarım/biçimlendirme becerileri gelişir. Görsel kültür ve görsel okuma gelişir. Sanatsal olan ve olmayan (Estetik) eserlerin ayırımını yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SAA105 Sanatsal Biçimlendirme Ve Tasarım
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatsal biçimlendirmede iki ve üç boyut kavramının araştırılması.
Tasarım, yöntem ve tekniklerin kazandırılması, uygulamalar yoluyla pekiştirilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatta tasarım nasıl gerçekleşir?
İki ve üç boyutlu tasarımlar
Tasarımların projelendirilmesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat eğitimi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanatta iki ve üç boyut kavramı üzerine bilgilendirme |
Sanat eğitiminde iki ve üç boyutlar kavramlar üzerinde bilgilendirme yapmak. |
Anlatım ve örnek görseller |
|
2 |
Üç boyutlu soyut/sanatsal tasarımları nasıl gerçekleştirebiliriz.? |
Üç boyutlu tasarımların/projelerin nasıl hazırlanacağına ilişkin açıklamalar yapmak, kullanılacak araç-gereçleri tanımlamak. |
Anlatım ve örnekler |
|
3 |
Üç boyutlu geometrik biçimlerin açılımını nasıl yaparız? |
Üç boyut etkisini verecek geometrik tasarımların çizimi.
Çizimlerin kartonlara transferi üzerinde bilgilendirme.
Örnek pratiklerin gösterilmesi.
|
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
4 |
Üç boyutlu farklı geometrik biçimlerin sunumu |
Üç boyutlu, farklı geometrik biçimlerin farklı renklerdeki kartonlara transferinin öğrenci tarafından gerçekleştirilmesi. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
5 |
Kullanılacak / tercih edilecek renkler üzerinde bilgilendirme |
Kullanılacak renklerin saptanması |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
6 |
Three-dimensional geometric designs give the effect of drawing.
Information on the transfer of the drawings on cardboard.
Display Model practices.
|
Kullanılacak renklerin saptanması.
Boyutların belirlenmesi.
|
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
7 |
Tasarımların çok yönlü olarak ilişkilendirilmesi |
Tamamlanan bazı tasarımların/geometrik biçimlerin birbirleriyle ilişkilendirilmesi, |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Geometrik biçimlerin boyutlarının değiştirilmesi. |
Farklı renk ve biçimlerdeki geometrik biçimlerin boyutlarının değiştirilmesi/saptanması. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
10 |
Tasarımların kurgulanması |
Tasarımların biçimlendirilmesine/kurgulanmasına yönelik uyarı ve açıklamaların yapılması. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
11 |
Tasarımların kurgulanması |
Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
12 |
Tasarımların kurgulanması |
Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
13 |
Tasarımların kurgulanması |
Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
14 |
Tasarımların kurgulanması |
Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
15 |
Tamamlanan tasarımların sunulması ve sonlandırılması |
Kurgusu tamamlanan tasarımların öğrenci tarafından ve sınıfça kritiğinin hazırlanması. |
Anlatım ve atölye etkinlikleri |
|
16/17 |
FİNAL / Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
2 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
2 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
3 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
3 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|