Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beslenme Biyolojisi

Dersin Kodu : BL 481

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ELİF ORUÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Insanlarda sindirim, sağlıklı beslenme ve sağlıklı olmak için besin ihtiyaçları konularında bilgi sahibi olur,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Insanlarda sindirim, sağlıklı beslenme ve sağlıklı olmak için besin ihtiyaçları konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri farklı yaşam evreleri, spor faaliyetleri veya hastalık gibi durumlarda kullanmak

Dersin İçeriği : Insanlarda sindirim, sağlıklı beslenme ve sağlıklı olmak için besin ihtiyaçları, çocukluk ve yaşlılık gibi farklı yaşam evreleri, spor faaliyetleri veya hastalık gibi durumlarda beslenme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Beslenme ve hücre Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
2 Sindirim sistemi Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
3 Sindirim ve besinlerin absorpsiyonu Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
4 Antioksidantlar ve serbest radikaller Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
5 Sindirim problemleri Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
6 Mineraller Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
7 Vitaminler Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
8 ara sınav ara sınav ara sınav
9 Besin gruplarının kaynakları ve işlevleri Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
10 Su Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
11 Kalori ve günlük kalori alımı Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
12 Treatment of health problems through diet Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
13 Sağlıklı diet Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
14 Dietlerin düzenlenmesi Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
15 Farklı hastalıklarda diet Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller düz anlatım, tartışma, sunu
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sharlin J and Edelstein, S. (Eds.) (2010.) Essentials of Lifecycle Nutrition. Jones & Bartlett Publishers, Sudbury:MA.
 Edelstein S (Ed.) (2011.) Nutrition in Public Health, 3rd edition. American Public Health Association
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 0
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 5
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 5
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 5
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4