|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Programlama 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB343 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERKAN KAYNAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel programlamayı tanımlayabilecekler. Visual Studio geliştirme ortamını kullanabilecekler. Form tasarımı, araç kutusu elemanları, özellikler penceresi, proje penceresi hakkında bilgi edinebilecekler.. Sabitler, değişkenler, değişken tipleri, bilgi giriş ve çıkış komutlarını tanımlayabilecekler. Kontrol yapıları, döngü yapıları, indisli değişkenler, karakter dizisi işleme fonksiyonlarını tanımlayabilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin görsel programlama dili Visual C# ile uygulamalar geliştirebilmesi. Matematiksel problemlerin çözümünde Visual C# kullanabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel programlama hakkında genel bilgiler. Proje tipleri. Visual Studio ortamının tanıtılması.Form tasarımı, araç kutusu, özellikler penceresi, proje penceresi. Projenin derlenmesi ve çalıştırılması. Visual C# dilinde sabitler, değişkenler, değişken tipleri, girdi çıktı komutları, kontrol yapıları, döngü yapıları. Yerel, genel ve ortak değişkenler. Diziler . Yaygın olarak kullanılan form kontrolleri. Alt programlar. Sınıflar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri ve bilgisayar labaratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Görsel programlamaya giriş |
Kaynak okuma |
Düz anlatım. Bilgisayarda uygulamalar. |
|
2 |
Visual C# programlama dilinde proje tipleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
3 |
Form tasarımı, araç kutusu elemanları, özellikler penceresi, proje penceresi |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
4 |
Sabitler, değişkenler, değişken tipleri, bilgi giriş ve çıkış komutları |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
5 |
Kontrol yapıları, döngü yapıları, indisli değişkenler, karakter dizisi işleme fonksiyonları |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
6 |
Sub ve fonksiyon alt programlar, modüller, yerel ve genel değişkenler |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
7 |
İşletim sistemiyle ilgili komutlar ve fonksiyonlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
8 |
Vize Sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
bilgisayarda proje hazırlama |
|
9 |
Sıralı ve rasgele erişimli dosyalar |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
10 |
C# programlama dilinde tanımlı olayların kullanılması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
11 |
Şekil ve grafik oluşturulması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
12 |
Menü yapılı program oluşturulması |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
13 |
Nesneye yönelik programalama I |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
14 |
Nesneye yönelik programalama II |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
15 |
Örnek Projeler |
Kaynak okuma |
düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Bilgisyarda proje hazırlama. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
John Sharp, Adım Adım Visual C# 2010, Arkadaş Yayınları
John Sharp, Microsoft® Visual C#® 2010 Step by Step
Hamza Erol (2010), Microsoft Visual C# .Net ile Görsel Programlama, Nobel Kitapevi - ADANA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
0 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
4 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
0 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
0 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|