Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefeye Giriş

Dersin Kodu : RS 129

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe kavramlarını ve sorun alanlarını ayırt ederek birbirleriyle karşılaştırır
Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder
Bir felsefi sonrunun ne olduğunu öğrenir
Felsefi düşünüş kazanır
Felsefenin konu ve problemlerini tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe bilinci oluşturmak ve felsefî düşünme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Felsefenin ve felsefi düşünmenin ayırt edici özelliklerini bulmaya yönelik bir felsefe sorusunun ve kavramın ne olduğu üzerinde durularak felsefenin sorun alanına ilişkin disiplinleri hakkında bilgi verilir. Disiplinler arası farklar ve benzerlikler ortaya konulur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Felsefe Nedir? Platon’un sokratik diyaloglarını okuma Tartışma
2 Bilgi sorunu: Doğruluk ve Gerçeklik Bilgi türleri üzerine okuma yapma Anlatım-tartışma
3 Şüphecilik, Empirizm ve Akılcılık Bilgi teorisi problemleri üzerine okuma yapma Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Varlık Felsefesi (Ontoloji) : Varlık, öz ve varoluş kavramları Varlık felsefesi konusu önceden incelenir Anlatım-tartışma
5 Varlık Felsefesinde temel akımlar ve sorunları Varlık felsefesi konusu önceden incelenir Anlatım-tartışma
6 Etik (Ahlak Felsefesi) : İlk Çağ Etiği Platon ve Aristoteles´in etiğe ilişkin metinleri okuma Anlatım-tartışma
7 Ödev Etiği Pratik aklın kritiğinin önsözünü okuma Anlatım-tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Değer Etiği Scheler ve Nietzsche’de değer sorunları üzerine metinlerini okuma Anlatım-tartışma
10 Estetik ve Sanat Felsefesi : Estetik obje ve estetik Tavır : Görüşler Estetik algılama üzerine bir metin okuma Anlatım-tartışma
11 Estetik teoriler Estetik yargı gücü üzerine bir metin okuma Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Bilim ve Felsefe Bilim ve felsefeden örnek metin okuma Anlatım-tartışma
13 Siyaset felsefesi Platon, Aristoteles ve Hobbes’un siyaset üzerine metinleri incelenecek Anlatım-tartışma
14 Egitim Felsefesi Eğitime felsefi bakışa yönelik metinler incelenecek Anlatım-tartışma
15 İnanma sorunu Bilgi ve inanma arasındaki ayrımlarla ilişkin metinler incelenecek Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Final sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mengüşoğlu, Takiyettin, (1992), Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi
 Adjukiewics, K. (1996), Felsefeye Giriş: Temel Kavram ve Kuramlar, Ankara: Gündoğdu Yayınları.
Diğer Kaynaklar  Akarsu, B. (1975), Felsefe Terimleri Sözlüğü, Ankara: Bedia TDK Yayını.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 2
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 1
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 1
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 0
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 1
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2