|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe Nedir? |
Platon’un sokratik diyaloglarını okuma |
Tartışma |
|
2 |
Bilgi sorunu: Doğruluk ve Gerçeklik |
Bilgi türleri üzerine okuma yapma |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Şüphecilik, Empirizm ve Akılcılık |
Bilgi teorisi problemleri üzerine okuma yapma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Varlık Felsefesi (Ontoloji) : Varlık, öz ve varoluş kavramları |
Varlık felsefesi konusu önceden incelenir |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
Varlık Felsefesinde temel akımlar ve sorunları |
Varlık felsefesi konusu önceden incelenir |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Etik (Ahlak Felsefesi) : İlk Çağ Etiği |
Platon ve Aristoteles´in etiğe ilişkin metinleri okuma |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Ödev Etiği |
Pratik aklın kritiğinin önsözünü okuma |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Değer Etiği |
Scheler ve Nietzsche’de değer sorunları üzerine metinlerini okuma |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Estetik ve Sanat Felsefesi : Estetik obje ve estetik Tavır : Görüşler |
Estetik algılama üzerine bir metin okuma |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Estetik teoriler |
Estetik yargı gücü üzerine bir metin okuma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Bilim ve Felsefe |
Bilim ve felsefeden örnek metin okuma |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Siyaset felsefesi |
Platon, Aristoteles ve Hobbes’un siyaset üzerine metinleri incelenecek |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Egitim Felsefesi |
Eğitime felsefi bakışa yönelik metinler incelenecek |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
İnanma sorunu |
Bilgi ve inanma arasındaki ayrımlarla ilişkin metinler incelenecek |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
1 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
2 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
1 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|