|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (voleybol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, Alan savunması taktikleri için alıştırmalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Avantaj top taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Psikolojik ve zihinsel antrenmanı konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Bilişsel hazırlığı konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Antrenman Yükü ve Toparlanma konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Koçun rolü konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Yetenek gelişimi konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Üst düzey bir takımın gelişimi konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Maç hazırlığı ve koçluk konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Performans tanısı konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Antrenman organizasyonu ve planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Voleybolun özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
Alan savunması taktikleri için alıştırmalar
Alan savunması taktikleri için alıştırmalar
Avantaj top taktikleri için alıştırmalar
Psikolojik ve zihinsel antrenman
Bilişsel hazırlık
Antrenman Yükü ve Toparlanma
Koçluk ve Liderlik (Koçun rolü)
Ara Sınav
Koçluk ve Liderlik (Yetenek gekişimi)
Koçluk ve Liderlik (Üst düzey bir takımın gelişimi)
Koçluk ve Liderlik (Maç hazırlığı ve koçluk)
Koçluk ve Liderlik (Performans tanısı)
Koçluk ve Liderlik (Antrenman organizasyonu ve planlama)
Genel tekrar
Final sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Alan savunması taktikleri için alıştırmalar
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Alan savunması taktikleri için alıştırmalar
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Avantaj top taktikleri için alıştırmalar
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Psikolojik ve zihinsel antrenman
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Bilişsel hazırlık
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Antrenman Yükü ve Toparlanma
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
arasınav |
arasınav |
Teori ve pratik sınav |
|
9 |
Koçluk ve Liderlik (Koçun rolü)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
10 |
Koçluk ve Liderlik (Yetenek gekişimi)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Koçluk ve Liderlik (Üst düzey bir takımın gelişimi)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Koçluk ve Liderlik (Maç hazırlığı ve koçluk)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Koçluk ve Liderlik (Performans tanısı)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Koçluk ve Liderlik (Antrenman organizasyonu ve planlama)
|
ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar
|
ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final |
Teori ve pratik sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim basımevi Ltd.Şti. 2001
Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
2 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
5 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
2 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
4 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
10 |
140 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 204 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|