Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (voleybol)

Dersin Kodu : AE 408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Alan savunması taktikleri için alıştırmalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Avantaj top taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Psikolojik ve zihinsel antrenmanı konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Bilişsel hazırlığı konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Antrenman Yükü ve Toparlanma konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Koçun rolü konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Yetenek gelişimi konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Üst düzey bir takımın gelişimi konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Maç hazırlığı ve koçluk konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Performans tanısı konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Koçluk ve Liderlikde Antrenman organizasyonu ve planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Voleybolun özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Alan savunması taktikleri için alıştırmalar Alan savunması taktikleri için alıştırmalar Avantaj top taktikleri için alıştırmalar Psikolojik ve zihinsel antrenman Bilişsel hazırlık Antrenman Yükü ve Toparlanma Koçluk ve Liderlik (Koçun rolü) Ara Sınav Koçluk ve Liderlik (Yetenek gekişimi) Koçluk ve Liderlik (Üst düzey bir takımın gelişimi) Koçluk ve Liderlik (Maç hazırlığı ve koçluk) Koçluk ve Liderlik (Performans tanısı) Koçluk ve Liderlik (Antrenman organizasyonu ve planlama) Genel tekrar Final sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 Alan savunması taktikleri için alıştırmalar Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 Alan savunması taktikleri için alıştırmalar Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 Avantaj top taktikleri için alıştırmalar Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 Psikolojik ve zihinsel antrenman Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 Bilişsel hazırlık Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 Antrenman Yükü ve Toparlanma Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 arasınav arasınav Teori ve pratik sınav
9 Koçluk ve Liderlik (Koçun rolü) Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
10 Koçluk ve Liderlik (Yetenek gekişimi) Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Koçluk ve Liderlik (Üst düzey bir takımın gelişimi) Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Koçluk ve Liderlik (Maç hazırlığı ve koçluk) Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Koçluk ve Liderlik (Performans tanısı) Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
14 Koçluk ve Liderlik (Antrenman organizasyonu ve planlama) ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final sınavı Final Teori ve pratik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim basımevi Ltd.Şti. 2001
 Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
 Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
 Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 5
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 204
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.16
Dersin AKTS Kredisi: 8