Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (voleybol)

Dersin Kodu : AE 407

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 7

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Taktik antrenmanı bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Taktik antrenman alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Servis taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Servis karşılama taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Oyun kurma taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Hücum taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Blok Taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Voleybolun özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Taktik antrenman Taktik antrenman alıştırmaları Taktik antrenman alıştırmaları Servis taktikleri için alıştırmalar Servis taktikleri için alıştırmalar Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar Ara Sınav Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar Hücum taktikleri için alıştırmalar Hücum taktikleri için alıştırmalar Blok Taktikleri için alıştırmalar Final Sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Araştırma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 Taktik antrenman Araştırma ve uygulama ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 Taktik antrenman alıştırmaları Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 Taktik antrenman alıştırmaları Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 Servis taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 Servis taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 Vize sınavı Vize sınavı Vize sınavı
9 Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma Teori ve pratik sınav
10 Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Hücum taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Hücum taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
14 Blok Taktikleri için alıştırmalar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar Araştırma,uygulamave Isınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final Sınavı Final sınavı Teori ve pratik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
 Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim basımevi Ltd.Şti. 2001
 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
 Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 168
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.72
Dersin AKTS Kredisi: 7