|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (voleybol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, Taktik antrenmanı bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Taktik antrenman alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Servis taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Servis karşılama taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, Oyun kurma taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Hücum taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Blok Taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, açıklar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Voleybolun özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
Taktik antrenman
Taktik antrenman alıştırmaları
Taktik antrenman alıştırmaları
Servis taktikleri için alıştırmalar
Servis taktikleri için alıştırmalar
Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar
Ara Sınav
Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar
Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar
Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar
Hücum taktikleri için alıştırmalar
Hücum taktikleri için alıştırmalar
Blok Taktikleri için alıştırmalar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
|
Araştırma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Taktik antrenman
|
Araştırma ve uygulama |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Taktik antrenman alıştırmaları
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Taktik antrenman alıştırmaları
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Servis taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Servis taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
Teori ve pratik sınav
|
|
10 |
Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Hücum taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Hücum taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Blok Taktikleri için alıştırmalar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar
|
Araştırma,uygulamave Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Final sınavı |
Teori ve pratik sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim basımevi Ltd.Şti. 2001
Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 168 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|