Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (hentbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAMİL DİKİCİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
HENTBOLDA YILLIK PLANLAMAYI DÜZENLEYEBİLİR
HENTBOL İLE İLGİLİ AYLIK HAFTALIK GÜNLÜK VE SEANS PLANINI YAPABİLİR
PLAN AMAÇ VE HEDEFLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLİR
HENTBOL İLE İLGİLİ YETENEK SEÇİMİ MODELLERİ KURABİLİR
HENTBOLDA ÇOCUK ANTRENMANI İLE PERFORMANSI İLİŞKİLENDİREBİLİR
HENTBOLDA MAÇ ANALİZİ YAPABİLME VE DEĞERLENDİREBİLİR
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA |
|
Dersin İçeriği |
: |
HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK,SPOR SALONU, KONDİSYON MERKEZİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
KAYNAK KİTAPLARIN SUNUMU
|
ANLATMA VE SORU CEVAP
|
|
2 |
HENTBOLDA YETENEK SEÇİMİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA VE SORU CEVAP |
|
3 |
HENTBOL VE TESTLER
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA VE SORU CEVAP |
|
4 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
5 |
HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-GENEL BİLGİLER
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
6 |
HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-PERİYOTLAMA
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
7 |
HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-AYLIK HAFTALIK GÜNLÜK SEANS
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
9 |
HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI- ALAN İÇİ UYGULAMA
|
anlatım, uygulama için ısınma |
TEORİK SINAV |
|
10 |
HENTBOLDA GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME-MAÇ ANALİZİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
11 |
MİNİ HENTBOL VE ÇOCUK ANTRENMANI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
12 |
MİNİ HENTBOL VE ÇOCUK ANTRENMANI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
13 |
SOKAK HENTBOLU-STREETBALL UYGULAMA
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
14 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
15 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME |
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
YARIYIL SONU SINAVI |
TEORİK SINAV
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|