Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (hentbol)

Dersin Kodu : AE 406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. KAMİL DİKİCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : HENTBOLDA YILLIK PLANLAMAYI DÜZENLEYEBİLİR
HENTBOL İLE İLGİLİ AYLIK HAFTALIK GÜNLÜK VE SEANS PLANINI YAPABİLİR
PLAN AMAÇ VE HEDEFLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLİR
HENTBOL İLE İLGİLİ YETENEK SEÇİMİ MODELLERİ KURABİLİR
HENTBOLDA ÇOCUK ANTRENMANI İLE PERFORMANSI İLİŞKİLENDİREBİLİR
HENTBOLDA MAÇ ANALİZİ YAPABİLME VE DEĞERLENDİREBİLİR

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA

Dersin İçeriği : HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLİK,SPOR SALONU, KONDİSYON MERKEZİ


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI KAYNAK KİTAPLARIN SUNUMU ANLATMA VE SORU CEVAP
2 HENTBOLDA YETENEK SEÇİMİ anlatım, uygulama için ısınma ANLATMA VE SORU CEVAP
3 HENTBOL VE TESTLER anlatım, uygulama için ısınma ANLATMA VE SORU CEVAP
4 SAHA VE SALON UYGULAMALARI anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
5 HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-GENEL BİLGİLER anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
6 HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-PERİYOTLAMA anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
7 HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI-AYLIK HAFTALIK GÜNLÜK SEANS anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
8 ARA SINAV ARA SINAV SAHA VE SALON UYGULAMALARI
9 HENTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI- ALAN İÇİ UYGULAMA anlatım, uygulama için ısınma TEORİK SINAV
10 HENTBOLDA GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME-MAÇ ANALİZİ anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
11 MİNİ HENTBOL VE ÇOCUK ANTRENMANI anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
12 MİNİ HENTBOL VE ÇOCUK ANTRENMANI anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
13 SOKAK HENTBOLU-STREETBALL UYGULAMA anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
14 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
15 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME anlatım, uygulama için ısınma SAHA VE SALON UYGULAMALARI
16/17 YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI TEORİK SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MURATLI S, KALYONCU O. ANTRENMAN VE MÜSABAKA LADİN MATBAACILIK İSTANBUL 2007 SEVİM Y, KONDİSYON ANTRENMANI GAZİ BÜRO KİTABEVİ 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 202
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.08
Dersin AKTS Kredisi: 8