Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (hentbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAMİL DİKİCİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
HENTBOL VE DAYANIKLILIK ÖZELLİĞİNİ İLİŞKİLENDİREBİLİR
DAYANIKLILIK ÇALIŞMALARINI SALON VE SAHADA UYGULAYABİLİR
HENTBOL VE HAREKETLİLİK İLİŞKİLERİNİ KURABİLİR HENTBOLDA BECERİ VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARINI PLANLAYABİLME VE UYGULAYABİLİR
İSTASYON ÇALIŞMALARINI PLANLAYABİLME VE UYGULAYABİLİR
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA |
|
Dersin İçeriği |
: |
HENTBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK,SPOR SALONU, KONDİSYON MERKEZİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
|
KAYNAK KİTAPLARIN SUNUMU
|
ANLATMA VE SORU CEVAP
|
|
2 |
HENTBOL VE DAYANIKLILIK İLİŞKİLERİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA VE SORU CEVAP |
|
3 |
DAYANIKLILIĞIN BELİRLENMESİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA VE SORU CEVAP |
|
4 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
5 |
HENTBOLDA DAYANIKLILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATMA VE SORU CEVAP |
|
6 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
7 |
HENTBOL VE HAREKETLİLİK
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
9 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
anlatım, uygulama için ısınma |
TEORİK SINAV
|
|
10 |
BECERİ VE KOORDİNASYON
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
11 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
12 |
HENTBOLDA İSTASYON ÇALIŞMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
13 |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
14 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME
|
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
15 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME |
anlatım, uygulama için ısınma |
SAHA VE SALON UYGULAMALARI |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
TEORİK SINAV |
TEORİK SINAV
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|