Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Dalı Özel Antreman Bilgisi (futbol)

Dersin Kodu : AE 403

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 7

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman HARUN TOSUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hazırlık, müsabaka ve geçiş dönemini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Futbola özgü motorik özelliklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi

Dersin İçeriği : Antrenman Planlanması, Hazırlık, müsabaka ve geçiş dönemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma Araştırma,uygulama ve ısınma teori
2 Antrenman Planlanması, genel bilgiler Araştırma,uygulama ve ısınma teori
3 Antrenman Planlanması, Hazırlık dönemi Araştırma,uygulama ve ısınma teori
4 Antrenman Planlanması,Müasbaka ve Geçiş dönemi Araştırma,uygulama ve ısınma teori
5 Antrenman Planlaması,Haftalık ve Günlük plan Araştırma,uygulama ve ısınma teori
6 Çocuk ve gençlerin gelişiminde anatomik ve fizyolojik özellikler. Araştırma,uygulama ve ısınma teori
7 Çocuk ve gençlerin gelişiminde psikolojik ve motorik özellikler. Araştırma,uygulama ve ısınma teori
8 VİZE VİZE VİZE
9 Çocuk ve gençlerde kuvvet antrenmanı Araştırma,uygulama ve ısınma teori
10 Çocuk ve gençlerde dayanıklılık antrenmanı Araştırma,uygulama ve ısınma teori
11 Çocuk ve gençlerde sürat ve koordinasyon antrenmanı. Araştırma,uygulama ve ısınma teori
12 Bayanlarda Futbol, Kuvvet, sürat,... Antrenmanları Araştırma,uygulama ve ısınma teori
13 Bayan futbol maçlarının CD´den öğrencilerle izlenip yorumlanması. Araştırma,uygulama ve ısınma teori
14 Bayan futbol maçlarının CD´den öğrencilerle izlenip yorumlanması. Araştırma,uygulama ve ısınma teori
15 Genel tekrara Genal tekarar teori
16/17 FİNAL FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muratlı S. Antrenman ve Müsabaka, İstanbul 2007
 Günay M. Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Gazi Kitapevi Ankara 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 0
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 5
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 175
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7
Dersin AKTS Kredisi: 7